הנה חידה: מי – מלבד אביתר בנאי כשהוא יוצא מזה – קונה מתנות לכולם?
לא נחזיק אתכם במתח: זהו, כמובן, מקום העבודה שלכם. שקונה מתנה לעובדים לחג פעמיים בשנה, וכולנו עושים כל חג מחדש את אותה טעות: בוחרים במתנה במקום לקחת, כמו בני אדם נורמליים, תלושים.
כן, רובנו בחרנו גם בחודש שעבר סט סירים, או סט מגבות, או סט מצעים, או סט משקולות – תמיד זה "סט", כאילו אם נותנים לכם שתיים, שלוש או חמש חתיכות של משהו גרוע וזול זה הופך את זה שווה ויוקרתי יותר.
זה לא.
למה אני מספר לכם את כל הדברים הלא־חשובים האלה? כדי להגיד, בעצם, דבר אחד חשוב: שאתם לא צריכים סיר טיגון באוויר חם.
כן, הדבר הזה הפך למתנת החג הנפוצה ביותר ברשימת מתנות החג של כל מקום עבודה – רק ברשימת האפשרויות של "ידיעות" השנה היו איזה חמישה סוגים של דברים כאלה – וגם אני נפלתי בזה בעבר ולקחתי אפילו שני מכשירים, שניהם הגיעו בקרטונים בגודל שאיפשר לי להשכיר אותם כדירות שותפים במרכז העיר.
העניין הוא כזה: המכשיר הזה נועד לעבוד בעיניים על צ'יפס ולגרום לו להתרכך בלי שיעבור טיגון. רוב הצ'יפסים לא נופלים בזה, אבל יש כאלה שכן, ואז נותר למכשיר רק עוד מכשול אחד: להצליח להאכיל בזה בני אדם.
גם אני קיבלתי את אחד ממוצרי הדגל של השיטה, סיר טיגון באוויר חם שמסוגל, על פי החוברת שהגיעה איתו, לבשל, לטגן, לאפות, לאדות, להרתיח, להפשיר, לזלף ולצלחת כל מאכל קיים בכלל, והכל על אוויר בלבד.
ולמרות שהייתי סקפטי מאוד בקשר ליכולת לטגן משהו באוויר בלבד, נוכחתי לדעת, להפתעתי, שלא הייתי סקפטי מספיק; הצ'יפס שיצא מהדבר הזה היה, כצפוי, לבנבן, שרוף בקצוות ומידלדל לגמרי באמצע. נתתי אותו לילדים – הם יאכלו כל דבר שיש לו צורה של צ'יפס – רק שלאף אחד מאיתנו לא היה דחוף לנסות את זה שוב. ובכל זאת ניסינו – הפעם עם משהו שכלל, לדעתי, בשר, אבל אחרי הטיפול במכשיר לא הייתה שום דרך לדעת – ואני הבנתי משהו חשוב:
כל יצרניות סירי הטיגון באוויר האלה מוכרות לכם, אשכרה, אוויר חם! בטענה שהמדע אפילו לא טורח לקום מהשינה כדי להפריך – שאוויר חם מסוגל לטגן דברים. בסדר, חבר'ה, בשלב הבא בטח תטענו שאוויר חם מסוגל גם לבצע תיקונים קטנים בבית ולהוציא את הכלבה.
עכשיו, למה זה מרגיז? כי אנשים קונים את המכשירים האלה בהמוניהם ואוכלים צ'יפס באוויר חם במקום בשמן עמוק, ועוד המון מאכלים שאמורים להיות נפלאים אם רק מכינים אותם כמו שצריך – כלומר בשמן, בשמנת, בחמאה, ברוטב עשיר, בשמן זית – אבל ציבור מקבלי המתנה לחג מעדיף לייבש אותם באוויר.
הטור המלא של רענן שקד מחכה במוסף הספיישל הכפול של "7 ימים" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 13:09, 09.04.24