זה קרה בחודש ינואר האחרון. אזור חאן־יונס בתוככי רצועת עזה. כוח של יחידת יהל"ם (יחידה הנדסית למשימות מיוחדות) נקרא לפוצץ שורת מבנים "מופללים", כאלה שהוכח ששימשו מחבלים ושיש בהם גם תוואי תת־קרקע של מנהרות. סרן ע' (25), מפקד פלוגת הכשרות ביהל"ם, יחד עם מ"פ נוסף ביחידה, נכנסו למפקד הגדוד שאחראי על הגזרה, כדי לבנות את תוכנית הפעולה ולתאם אותה עם שאר הכוחות שפועלים באזור. "תוך כדי התדרוך, אמרתי למג"ד שהגעתי עם צוות של לוחמות שיבצע את זה", מספר ע'.
"הוא והקצינים הנוספים שהיו שם הרימו גבה. התחילו לשאול מה זה אומר, מה ההבדל. עניתי להם שהן יכולות לעשות הכל. שזה בדיוק אותו דבר. שאין שום הבדל. אחרי שהמשימה בוצעה והתחלנו להתארגן ליציאה מהרצועה, המג"ד תפס אותי בצד. 'יש עוד מלא עבודה כאן', הוא אמר לי, 'אנחנו חייבים שהן יישארו עוד כמה ימים'. זה גרם לי לסיפוק עצום. מעין חותמת רשמית להרגשה שלי שקורה פה משהו טוב".
סרן ע', כמו כל מי שמעורב בפרויקט הייחודי הזה, יודע היטב שלמעשה מדובר בהיסטוריה, לא פחות. לראשונה בתולדות חיל ההנדסה - שיחידות לסילוק פצצות פעלו בו מאז הוקם ב־1947 - מוכשר למשימה צוות שלם של לוחמות.
החלטת צה"ל לפתוח פיילוט לשילוב לוחמות ביהל"ם, יחידת עילית של חיל ההנדסה, הגיעה בעקבות עתירות שהוגשו לבג"ץ בדרישה לאפשר לנשים לשרת כלוחמות ביחידות מובחרות ובחטיבות חי"ר. לטקס סיום המסלול החגיגי של פלוגת הלוחמות, שתוכנן להיערך אתמול בבסיס היחידה במחנה ג'וליס, הגיעו עשר הראשונות שעשו זאת, עשר המופלאות.
בראיון ראשון ומיוחד ל"7 ימים" הן מספרות על המסלול המפרך פיזית ונפשית, על הגאווה לצד הדאגה בבית ועל ההזדמנות הנדירה שניתנה להן, במסגרת מלחמת חרבות ברזל, ליישם כבר במסגרת המסלול את מה שלמדו - ולפעול בתוך רצועת עזה.
הכתבה המלאה מחכה במוסף הספיישל הכפול של "7 ימים" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 12:20, 09.04.24