קצת אחרי ראש השנה הסתיימו במדרגות הרבנות 12 שנות נישואים בין מימון לגרושתו, קרן שיניוש. עוד קודם עלתה ידיעה באתר רכילות על פרידתם המתקרבת; מימון מיהר להכחיש. גם בראיון לפני כשנתיים למוסף הזה, אמר בנחרצות שזה מקרה נדיר של יש עשן בלי אש. עם חלוף הזמן התבררה עוצמת הלהבות. "ברגע שהמשפחה שלי עומדת על הכף אני אשקר לכל העולם ואשתו, ואפילו לא אראה בזה שקר, מפני שהמטרה מקדשת את האמצעים. שיקרתי כדי שאף אחד לא יתערב לנו בתהליך, בטח שלא התקשורת. הייתי חייב לכבות את רעשי הרקע כדי שנוכל לבצע את התהליך הזה בצורה מבוקרת. זו הפעם הראשונה שאני מתגרש, זו הפעם הראשונה שקרן מתגרשת, לשנינו לא היה מושג מה מחכה לנו, וגם עוד לא היינו בטוחים בהחלטה להיפרד. רצינו להתבשל בשקט".
וזה עבד?
"אני פוחד לדמיין מה היה קורה אילולא שיקרתי לפני שנתיים. בזכות השקר הרווחנו שנה של שקט שבזכותה לא שברנו את הכלים, אלא עברנו את התהליך בצורה שקולה, בליווי מקצועי. קרן תמיד דאגה לעטוף את עצמה באנשי מקצוע והדרכה. אם הסכמתי ליועצת הנקה, מי אני שאסרב לפסיכולוגית ילדים? לא שהיא אמרה לנו משהו שלא ידענו. לא ידענו כלום, חוץ ממה שמראים בסרטים, ולא ביקשנו ממנה ליווי מתמשך, אלא כלים - מה אומרים, איך אומרים, מה לא להגיד".
קיבלתם עצת זהב?
"לעולם לא לדבר בגנות ההורה השני בנוכחות הילדים, תמיד להאדיר את ההורה השני. לא נראה לי שזה היה עבורנו בגדר חידוש. גם בתקופות הפחות־יפות שלנו קרן ואני תמיד הקפדנו על כבוד הדדי. ואז, בערב שגרתי, התיישבנו על הספה בסלון ובישרנו לשלושת ילדינו שאמא ואבא מתגרשים. הסברנו שאנחנו לא מפרקים את הבית ואת המשפחה, אלא בונים להם בית שני, ועטפנו אותם בחיבוק ענקי. לכולנו היה רגע של לחלוחית בעיניים וכמו תמיד ברחתי ממנו להומור. הסתלבטתי על עצמי, אמרתי לילדים שאני מתחיל לחפש אורווה או דיר".
הכתבה המלאה במוסף "7 לילות" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן