הידיעה על שחרורם ההרואי של לואיס הר ופרננדו מרמן מהשבי, בשעות הבוקר של 12 בפברואר, תפסה את אביבה סיגל באחד מאולפני החדשות. היא ישבה בחוץ בזמן שבתה אילן התארגנה לקראת ראיון נוסף - עוד תחנה במסע הסיזיפי להביא לשחרורו של הבעל והאב, קית', משבי חמאס - ואז הופיעה על אחד המסכים הכותרת הדרמטית. "זה היה היום הכי מרגש מבחינתי מאז 7 באוקטובר", היא אומרת, "יותר מיום השחרור שלי".
עד כדי כך?
"אני לא מרגישה משוחררת באמת. ביום השחרור שלי לא שמחתי לרגע, כי ידעתי שקית' נשאר מאחור. עזבתי אותו פצוע, לבד במנהרה. אבל כשלואיס שוחרר הייתי מאושרת. אי־אפשר להסביר במילים עד כמה, התחלתי לקפוץ ולצעוק. לא היה בן אדם מאושר ממני. אני זוכרת אותי מסתכלת על המסכים באולפן, ואז עולים השמות והפה שלי נפער. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, זה היה מדהים. גם אילני הספיקה לראות את זה שנייה לפני שנכנסה לאולפן. היא באה אליי, התחבקנו ובכינו. לה זה היה קשה כי היא הייתה צריכה להתראיין שנייה אחר כך ולא הייתה יכולה לדבר, אבל אני עפתי".
לא היה לך עצוב שזה לא קית'?
"זה לא משנה מי משתחרר, משנה לי שאלו שני חטופים שחזרו למשפחות שלהם. כמובן שאחרי כמה שעות של אופוריה אמרתי לעצמי, אם הוציאו אותם ככה, במבצע כל כך מורכב, אז כנראה שייקח עוד המון זמן עד שקית' שלי יחזור. הבנתי שאף אחד לא הולך להשתחרר בקלות מעכשיו, ואז היה לי קשה. אבל אני יודעת להפריד, והייתי כל כך שמחה בשבילם. הרגשתי אותם, את השמחה שלהם, של המשפחות שלהם, שהם סוף־סוף בארץ.
"בסוף כולנו שייכים למשפחת החטופים. יש לנו ילדים, נכדים, ואנחנו נמצאים בסיטואציה מאוד מורכבת. הלוואי שהיה אפשר להוציא לי את הלב, שלא ארגיש כמו שאני מרגישה עכשיו, שלא נקפוץ כמו קופים בכל פעם שיש התקדמות במשא ומתן. זה לא אנושי מה שאנחנו עוברים, ואנחנו לא רואים אור בקצה המנהרה. כל פעם שאנחנו קצת מנסים, לוקחים לנו את האור".
עכשיו אביבה יושבת מול לואיס הר (71), האיש ששמחה כל כך בשחרורו, ומול בת זוגו, קלרה מרמן (64). שלושתם נחטפו בשבת השחורה ההיא, לפני קצת יותר מחצי שנה. אביבה (62) ובעלה קית' מביתם בכפר עזה, קלרה ולואיס מביתה של קלרה בניר יצחק. הנשים שוחררו במסגרת עסקת החטופים עם חמאס. אביבה אחרי 51 ימים, קלרה אחרי 53. לואיס שוחרר במבצע הנועז והמרשים בהובלת הימ"מ, אחרי 129 ימים בגיהינום העזתי.
הכתבה המלאה מחכה במוסף "7 ימים" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן