בוקר 25 ביוני שעבר. מבעד לדלת הסגורה של לשכת בעל תפקיד בכיר מאוד בקהילת המודיעין הישראלית, נשמעות צעקות רמות. זה היה כמה שעות אחרי שסבב התקיפה הראשון בן 12 הימים נגד איראן הסתיים במפתיע ובאבחת החלטה של הנשיא האמריקאי. בציבור הישראלי והאמריקאי היו מבולבלים. נתניהו וטראמפ מיהרו לקשור נוצות של ניצחון מזהיר והיסטורי. נתניהו הודיע כי שני איומים קיומיים - גם הגרעין, גם הטילים הבליסטיים - הוסרו לדורי דורות. זאת אחרי שאיראן חטפה מכה אדירה בתחילה מישראל, ובהמשך גם מהמפציצים העצומים שהנחיתו את "אם כל הפצצות" על האתרים המבוצרים. רבים בישראל האמינו שהנה, נסגר המעגל שהחל ב־7 באוקטובר: ישראל הכניעה את חיזבאללה, ועכשיו גם את איראן, שפרויקט הגרעין שלה הושמד.
הראשון להשתמש במונח שקבע "השמדה" לא היה נתניהו אלא הנשיא טראמפ, שעוד לפני שהמפציצים האמריקאיים שבו לבסיסיהם, בוודאי לפני שהתקבלו נתונים מספיקים כדי לבצע את ניתוח הערכת הנזק (BDA), אמר במסיבת עיתונאים כי "לפני זמן קצר ביצע צבא ארה"ב תקיפות מדויקות ונרחבות נגד שלושת מתקני הגרעין המרכזיים של המשטר האיראני: פורדו, נתנז ואספהאן... הלילה אני יכול לדווח לעולם שהתקיפות היו הצלחה צבאית מרהיבה... מתקני ההעשרה הגרעיניים המרכזיים של איראן הושמדו לחלוטין ובאופן מוחלט".
הכתבה המלאה מחכה במוסף "7 ימים" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן





