כך ייראה היום שאחרי / מתחי המלחמה והפוליטיקה התקבצו לישיבת קבינט המלחמה ביום שני השבוע. ראש הממשלה נתניהו מתח ביקורת על צה"ל והתקדמותו האיטית, לכאורה, בהשגת היעדים. הוא מחה על שחרור חלק מהחטיבות מהלחימה בעזה, ונשא נאום על קונספט "הניצחון המוחלט". "זה היה בוטה ושקוף", אמר לי גורם אחד. בני גנץ וגדי איזנקוט האזינו בסבלנות פוקעת. כבר שבועות הם חשים שהדיונים הענייניים מראשית המלחמה התחלפו בקמפיין פוליטי על מלא. שהשיקולים הביטחוניים מתחלפים במהירות בצורכי הסקרים. התרגילים של נתניהו, ההודעות, ההדלפות. הם מתקשים להמשיך להבליג.
שר הביטחון גלנט בא מוכן. הוא הראה לחבריו עיבוד של המסמך שהציג ב־26 באוקטובר, לפני הכניסה הקרקעית לעזה. המסמך מתאר את שלבי המלחמה הצפויים, היעדים והזמן המוקצב להם. כעת, בראשית פברואר, גלנט חזר לתוכנית המלחמה. מה שבוצע סומן בירוק. בוצע חלקית – כתום. אדום היה הצבע לכל מה שלא הושג. גלנט הראה כי צה"ל עומד ביעדים ובזמנים שהוקצו, בסך הכל. חיסול בכירי חמאס, לדוגמה, סומן כ"בוצע חלקית". כך גם השלמת הרצועה הביטחונית סביב הרצועה ("הפרימטר"). היעד החשוב ביותר, השמדת תשתיות חמאס ברוב חלקי הרצועה, בוצע באופן מרשים.
מה היה צבוע אדום, וישראל נמצאת בו בפיגור? כידוע, "היום שאחרי". כינון מה שמכונה "הוועדה האזרחית", דהיינו כוחות אחרים שינהלו את מרכז וצפון עזה, במקום חמאס. המצב הנוכחי של המשך כניסת הציוד והסיוע ההומניטרי ונפילתו בידי חמאס בלתי נסבל בעיני מערכת הביטחון. לכן, שר הביטחון הציג את פיילוט "עזה צפון".
הטור המלא של נדב איל מחכה בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 17:35, 08.02.24