הטלפון של סטטיק היבהב באולפן מהודעה מפתיעה במיוחד: איתן יהלומי שוחרר מהשבי בעזה וביקש לפגוש אותך באיכילוב. "אמרתי שאני מגיע עכשיו. לא עשיתי לזה הכנה בכלל, ובעצם מי יכול להתכונן לדבר כזה באמת?" הוא מספר. את מה שקרה אחרי, סטטיק כבר לא ישכח כל החיים. מעגל תמיכה של ילדים חטופים ששוחררו הרגע מזרועות המפלצות לאור מצלמות, כשהוא המבוגר האחראי המוביל. "כשיצאתי מאיתן פגשתי את האחים יגיל ואור יעקב ועוד אחת מהחטופות שחזרו. ממה שהבנתי מהם, כמה אמנים היו אצלם, שרו להם, אינטראקציה כזו, ואיתי נוצרה סיטואציה שעוד לא הייתה שם. גם האחיות אמרו לי שזו פעם ראשונה שקורה דבר כזה. ממש בטעות נפתח מעגל תמיכה לילדים החטופים שהגיעו לאיכילוב, אחרי שהחלטתי שאני רוצה לשבת עם איתן יהלומי ולדבר קצת. לא התכוונתי לייצר מעגל שיח, אלא לארח חברה לילדים שיגיעו".
בלי לשיר.
"בדיוק. ופשוט ישבתי שם, ולאט־לאט נהיה מעגל והצטרפו פתאום סביב שמונה ילדים שחזרו מהשבי בעזה וזה התחיל בתור סבב היכרות בין כולם, כשבהתחלה הם מתרכזים בלשאול אותי שאלות על עצמי, אולי קצת מתרגשים לראות אותי, אבל מה שקרה אחרי הדהים אותי ממש".
אני מרותק.
"פתאום, במעגל הזה, הילדים שחזרו מהשבי מתחילים לפתוח ברצינות את הדברים בינם לבין עצמם, מנהלים דיונים עם שאלות. תגיד אתה פגשת את המחבל הזה וההוא, ומי שמר עליך, ואצלנו היה אחד שדיבר בצורה ככה וככה, וההוא, אחמד, או שם אחר, נראה בצורה אחרת, ותגיד, היה לכם את הפיתות של הזה שהביאו אלינו פעם? ממש התחילה אחוות שבויים לגמרי בטעות, במעגל תמיכה, ואני, כבן אדם שמאוד קשה לו להתמודד עם כל זה, מוצא את עצמי בלב של הלב של המעגל".
הכתבה המלאה במוסף "7 לילות" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן