ששון איפרם שאולוב הבקיע בסבלנות את כל התקרות של תעשיית המוזיקה ממעמקי הטיקטוק, אבל זה לא המקרה הקלאסי של ויתור אידיאולוגי על קיצורי הדרך בשם הרומנטיקה. לשאולוב פשוט לא הייתה ברירה. אחד הכוכבים העולים בישראל, האיש שעשה סולד־אאוט בהיכל מנורה בגיל 21, אף פעם לא עבר אודישנים בתוכניות ריאליטי. "קח ארבע שנים אחורה, הלכתי ארבע פעמים לאודישנים", הוא מספר. "שלוש פעמים הייתי ב'הכוכב הבא', פעם ב'אקס פקטור'. לא עברתי אפילו את המיון הראשון. רק לפני הפריצה האחרונה שלי, בשנה שעברה, עברתי מיון אחד פעם ראשונה ב'הכוכב הבא'. את השני כבר לא עברתי. לא הגעתי אף פעם למסך. אבל זה לא ייאש אותי, נתן לי רק כוחות להמשיך. תשמע, עובדה שהלכתי כל שנה. ב־2024 כבר אמרתי די, מספיק".
מי שלא רצה את איפרם שאולוב על הבמה בפריים־טיים, קיבל אותו בסופו של דבר כדמות ב'ארץ נהדרת', סמל סטטוס נחשק שאמנים מסוימים מבקשים לעצמם במשך כל הקריירה. שאולוב השיג אותו בגיל 21, עוד לפני האלבום הראשון. אלה שלא מצאו מקום לילד המוזר מבת גלים במסגרות השונות בדרך, קיבלו את שאולוב עמוק בתוך המיינסטרים הישראלי.
הוא נולד ב־2002 בחיפה, הצעיר מבין שלושה אחים, וגדל בשכונת בת גלים. ההורים יוצאי קווקז. אמא סמירה עבדה לרוב כמטפלת, מבשלת, מנקה. אבא אלכסיי הוא רתך במקצועו. כבר בגיל רך שאולוב התמודד עם משבר ראשון במשפחה, הוריו התגרשו. "חיינו עם אמא אז. הגירושים קרו כשהייתי ממש קטן, אני כמעט לא זוכר את ההורים כזוג. היינו הולכים לאבא בחגים ובשבתות. כלומר, אתה גדל לסיטואציה שבה זה לא חסר לך, כי עדיין אבא תמיד נמצא שם ואמא לא מחסירה ממך כלום. עם השנים למדתי שהיחסים ביניהם היו טובים, אבל אמא החליטה שהיא רוצה לגדל את הילדים לבד, וזהו".
לא שאלת למה?
"לא ממש. תראה, אמא הייתה צעירה, הגיעה לארץ בגיל 18 וכבר בגיל 19 הביאה לעולם את אחי הגדול, כך שלא היה לה מספיק זמן להתאהב באמת. אבא מבוגר ממנה בערך בעשור. היה חיבור מדהים ועם הזמן משהו אולי אבד. אבא סיפר לי שכשחזרו מבית הדין הרבני, הם הגיעו הביתה, עשו על האש ושתו עראק. זה היה הווייב".
איך הקשר בינך לבין אבא?
"בעיניי, מדהים. אף פעם לא רציתי לחלוק איתו דברים, להראות לו מה עובר עליי בחיים בצורה כזו או אחרת, כדי לא להכביד. עם אבא אתה הולך, נהנה, מדבר על כמה טוב לך. הוא לא באמת יודע מה עובר עליי ומה הצרות שלי. לפעמים כן. הרוב עם אמא. כל התהליך של רגשות, אהבות ומכשולים, היה עם אמא. אני חולק איתה הכל, אנחנו חברים הכי טובים. כנראה שכשאמא מגדלת אותך לבד זה אחרת".
הכתבה המלאה מחכה במוסף "7 לילות" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן