רשת קרפור החלה בסוף השבוע שעבר להכניס לסניפיה מוצרים של ספקים בינלאומיים גדולים שיובאו ביבוא מקביל ממחסני הרשת הבינלאומית באירופה. מחירי המוצרים בערוצי השיווק של "היפר קרפור" ו"מרקט קרפור" נכנסו, לטענתה, נכון לשבוע שעבר במחירים נמוכים עד ל־50% בהשוואה למחיר הממוצע ברשתות השיווק של מוצרים מקבילים המיובאים ברשתות על ידי היבואנים הרשמיים של מוצרים אלו (מבוסס על המחירים בסופר־פארם, אושר עד, רמי לוי, מחסני השוק, ויקטורי, שופרסל דיל ויוחננוף).
לטענת קרפור ישראל רוב המתחרים ביצעו הוזלות שנעו בין 30%-13% על המוצרים שהכניסה ביבוא מקביל. והצרכן מרוויח. במקביל הוזילה גם קרפור את מחירי המוצרים שהיא מייבאת ביבוא מקביל בהשוואה למחירי הפתיחה.
בשלב ראשון מדובר בתשעה מותגים וב־32 מוצרים, ביניהם לנור – מרככי כביסה, ואולוויס – תחבושות היגיניות של "פרוקטר&גמבל" – שהמשווק הרשמי שלהם בישראל הוא דיפלומט; אג'קס מוצרי ניקוי לבית ולאמבטיה; קולגייט – מברשות שיניים של קולגייט שהיבואן הרשמי שלהם הוא שסטוביץ; איירוויק – מפיצי ריח לשירותים ופיניש – מוצרים למדיח של רקיט בנקיזר, שהיבואן הרשמי שלהם הוא – רקיט בנקיזר ישראל; קלינקס לבית קימברלי קלארק – בשלב זה סוג אחד של אריזת טישיו – היבואן הרשמי חוגלה קימברלי. (קימברלי קלארק ישראל); ומוצרי ריח של גלייד – של ג'ונסון & ג'ונסון, היבואן הרשמי דנשר.
חלק ממוצרי יבואנים אלו אינם מותרים ליבוא ארצה, גם ביבוא מקביל בשל מגבלות חוק התמרוקים, שטרם הוסרו בפועל. ביניהם לדוגמה, משחות שיניים של קולגייט, שמפו ותחליבי רחצה. היום ייפגש אורי קילשטיין מנכ"ל קרפור ישראל עם משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות לדיון במגבלות בפועל, שממשיך להטיל חוק התמרוקים על היבוא המקביל.
בעוד כשבועיים צפוי באירופה מפגש מול קרפור העולמית לדיון שיעסוק, בין השאר, בהיקף היבוא המקביל של המותגים הבינלאומיים המובילים ממחסני הרשת הבינלאומית. זאת לאור העובדה שבישראל נמכרים לצרכן מוצריהם במחירים שמן הגבוהים בעולם.
יצוין כי קרפור נהנית מיתרון בתחום היבוא המקביל לעומת יבואנים מקבילים רגילים. שכן היא איננה ניזונה מסטוקים משתנים בהיקפיהם ובתכולתם, אלא מהמלאים הסדירים המצויים במחסניה. כאחת הלקוחות הגדולות בעולם של היצרניות הבינלאומיות.
ניסינו לבדוק האם באמת מציעה קרפור, במרקט ובסיטי את המוצרים המקבילים במחירים זולים כל כך.
ראשית מסתבר כי למרות שמדובר בכמות קטנה יחסית של מוצרים הם פתחו חזית נוספת במלחמת המחירים בין הרשתות. כשקרפור והמתחרים מוזילים כאמור כדי לנצח. כך לדוגמה מרככי כביסה של לנור נמכרים בהיפר ובמרקט של קרפור ב־9.90 שקלים, לעומת מחיר פתיחה בשבוע שעבר של 11.90-10.90 שקלים. מחיר המוצר באושר עד במבצע השבוע - 10.90 שקלים, (תכולת המקביל בקרפור – 920 מ״ל, באושר עד – 900 מ״ל). בחלק גדול מהמוצרים התכולות של המוצר המקביל שונות מאלו של הוותיקים שכבר נמכרים בארץ. מה שמקשה על ההשוואה בשטח. אג'קס לרצפות של קרפור מכיל רק 1.25 ליטר, לעומת 2 ליטרים שמשווק היבואן הרשמי. לפעמים מייבאים בקרפור וריאציות שונות לפחות בשמן בהשוואה למוצרים שמייבא היבואן הרשמי.
לנור מרכך כביסה אוקיינוס או ביבי נמכר ברמי לוי אונליין ב־13.90 שקלים ל־900 מ"ל, המחיר ל־100 מ"ל – 1.54 שקלים. האריזה של היבוא המקביל של קרפור לאותו מוצר מכילה 874 מ"ל, המחיר 9.90 שקלים, כלומר 1.13 שקלים – המקביל זול ב־26% .
איירויק מילוי אוטומטי אביב, אותו גודל של 250 נמכר בקרפור ב־9.90 שקלים, וברמי לוי אונליין ב־16.90 שקלים. המקביל זול ב־41%, קפסולות למדיח ״אולטימייט״ של פיניש 40 יחידות נמכרות ביבוא מקביל ב־35.90 שקלים לחבילה, וברמי לוי (באונליין) – 50 שקלים. קרפור זול ב־10%.
לעומת זאת תחבושות אלוויז דיסקרט לילה נמכרים בקרפור ב־7.90 שקלים ל־8 יחידות, ברמי לוי אונליין אריזה של 16 יחידות ב־14.5 שקלים, כלומר 7.25 שקלים ל־8 יחידות, רמי לוי זול ב־8%.
בחנויות הסיטי של קרפור המחירים גבוהים יותר.