"יהודי בתחפושת": אינטלקטואל בשם פביאן וולף הרבה לגנות את ההתנהלות היהודית בגרמניה בכלי תקשורת המזוהים עם השמאל. הוא אף נחשב כ"בר סמכא" בענייני ישראל וכאשר מתח ביקורת קיצונית על המדינה, גרר תגובות דוגמת: "הנה, אפילו הידיד היהודי שלנו אומר את זה". אלא שכעת מתגלה בעיה משמעותית עם הנרטיב הזה: וולף בדה את זהותו היהודית.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אחרי שבת זוגו לשעבר חשפה את העובדה שאינו יהודי, וולף פירסם השבוע מאמר ארוך בשבועון "די צייט", ובו חשף את כל האמת לגבי זהותו הדתית ומיהר להטיל את האשמה על אימו. השמאל הגרמני הנבוך מיהר מצידו להטיל את האשמה על המוסדות היהודיים, שחשפו לדבריהם את האמת. אלא שאותם ארגונים דווקא בחרו לשמור לאורך תקופה על קשר שתיקה בנושא, במטרה לא להביך את וולף באופן פומבי.
1 צפייה בגלריה
yk13513456
yk13513456
וולף. היה פופולרי בשמאל הגרמני
(צילום: Marco Limberg / JUEDISCHE ALLGEMEINE)
וולף מוכר כאחד הקולות הכי מרכזיים בהתנגדות של השמאל לגבי הגדרת האנטישמיות, שיכולה גם להתגלם בביקורת או מדיניות אנטי־ישראלית, ותומך בניקוי מאשמה של אנטישמיות מוסלמית. זאת נוסף להיותו תומך נלהב בתנועות החרם על ישראל כמו ה-BDS. לכן בזמנים שבהם להיות יהודי באירופה נחשב מניה בירידה, אבל להית יהודי באירופה אשר מבקר את ישראל ואת היהודים נחשב מניה יציבה, עם ביקוש מתמיד בשמאל האירופי – הוא בחר להציג זהות יהודית שקרית.

לא הייתה ודאות לגבי יהדותו

במשך שנים פירסם וולף מאמרים בעיתון היהודי "יודישה אלגמיינה צייטונג". כעת, לאחר התוודותו, פורסם בעיתון מאמר תחת הכותרת "יהודי בתחפושת", שליגלג על השימוש החוזר של וולף במוטיבים יידישיים בכתבים שלו. כמו כן העלה את הטענה שלפיה אף שלא הייתה ודאות לגבי יהדותו של וולף – הוחלט במערכת העיתון להימנע מחשיפת האמת, זאת בין השאר בגלל מקרה דומה שאירע באותו זמן, ובו עיתונאי במערכת אחרת במדינה חשף את זהותה הדתית של מארי סופי הינגסט, שהציגה עצמה כיהודייה והתגלתה בשקר. זמן קצר לאחר הפרסום היא התאבדה.
וולף יצא בחריפות נגד יהודים אחרים כשטען שהם תומכי ישראל עיוורים, ימנים קיצונים או גזענים. הוא השתמש בזהות היהודית הבדויה כדי להתנגח ביהודים
עיתונים אחרים ציינו כי וולף עזר לשמאל להנמיך את הדיון מסביב לעוצמת האנטישמיות בגרמניה, וכי עשה זאת כמו "סוס טרויאני". גרמנים רבים עשו זאת לפניו, בעיקר מיד לאחר מלחמת העולם השנייה, אבל רובם עשו זאת כדי לברוח ממאבק עם העבר של הוריהם ולעבור ממחנה הרוצחים למחנה הקורבנות. וולף, שהוא גם מורה במקצועו, יצא בחריפות נגד יהודים אחרים כשטען שהם תומכי ישראל עיוורים, ימנים קיצונים או גזענים. הוא השתמש בזהות היהודית הבדויה כדי להתנגח ביהודים. בטקסט הווידוי שלו הוא הוכיח שהוא גם אינו נוצרי: הוא לא ביקש פעם אחת סליחה מכל מי שנפגע ממנו.