עובד שירות הביטחון הכללי יוסי טהר (39), נשוי ואב לארבעה מביצרון, נקרא על שם דודו סא"ל יוסי טהר, קצין צנחנים שנפל במבצע "צלצל". אחיו, רועי, נפל לפני כ־20 שנה בעת ששירת בחטיבת הנח"ל. בשבת שוב היכה השכול במשפחה: יוסי נהרג במהלך הקרבות מול המחבלים ביישובי עוטף עזה, תוך פעולת חילוץ של פצוע.
"עולמי חרב עליי בפעם השלישית", אמר אביו, אלי טהר, שמכהן כסגן יו"ר ארגון יד לבנים. "איבדתי אח ובן ועכשיו בן נוסף, אני חושב שרובצת מעליי קללת איוב".
הוא סיפר כי בנו יוסי היה קצין בשייטת, ולאחר מכן עבר לשרת בשב"כ והתקדם לעמדה בכירה בארגון. לדבריו, הוא בכלל לא היה אמור להיות בלחימה: "הוא היה בבית בחג עד שהקפיצו אותו. הוא לא אמור לרדת לשטח, אבל הוא ראה בחמ"ל שיש לו בחבר'ה פצוע באזור מפלסים והחליט לחלץ אותו. כשהוא הגיע לשטח הוא הבין שאי־אפשר היה לחלץ אותו כמו שהוא חשב, והיה צריך להגיע מכיוון אחר. כשהוא שינה כיוון הוא נתקל במחבלים שפנו אליו בערבית והתחיל לירות לכיוונם, תוך כדי שהוא נשכב על חברו הפצוע. הוא נהרג במהלך הקרב, אבל אני יודע שהוא הצליח להציל אותו, הוא נמצא בבית חולים". האב כלל לא ידע שבנו נמצא בשטח. "כשהתחילו הדיווחים אשתי אמרה שאבדוק מה עם יוסי", שיתף, "אמרתי לה שזאת לא הגזרה שלו, אבל עם תחושות של אמא אי־אפשר להתווכח. כלתי ענתה לטלפון ואמרה שהוא הוקפץ בבוקר".
בשעות הצהריים המאוחרות הגיעה הדפיקה בדלת, אותה דפיקה שאלי שמע כבר פעמיים קודם לכן. "הבת שלי לא הייתה מוכנה לפתוח. היא ראתה מדים וחשבה שזה מחבלים שהתחפשו. אני ירדתי למשק, ככה שלא ראיתי אותם, וכשחזרתי שני חברים שלו התקרבו לעברי וחיבקו אותי חזק", שיחזר בכאב ובגרון חנוק. "יוסי היה אהוד, אהוב, לוחם ללא חת", סיפר אביו, "ישר והגון, איש שיש רק מה ללמוד ממנו. החבר'ה שלו פה בבית, לא מוכנים לעזוב. הם אוהבים אותו אהבת נפש, בצדק".
תמונתו של טהר לא אושרה לפרסום.