"משהו לא מסתדר כאן בשום צורה, הם פרצו רגלית בלי שאף אחד יפריע להם! בלי שאף מסוק יוקפץ הם פשוט פתחו גדר - נכנסו ויצאו. זה מחדל עצום ובגידה של מישהו מבפנים! אחרת אין הסבר לטירוף הזה, ימים יגידו". כך, כתב כדורגלן העבר מאור בוזגלו בטוויטר, וטען - מבלי לספק כל מקור לדבריו - כי "בגידה" היא הסיבה למחדל שאירע אתמול ונגמר במותם של מאות.
אך הוא לא היחיד. גם אשת התקשורת יעל צין הגיבה גם כן בחשבון הטוויטר שלה: "חייב להיות שמרגלים מבפנים מעורבים, אחרת אין סיכוי!" ופעילת הליכוד מירי ברבי כתבה: "חייבים לפתוח בועדת חקירה ממלכתית דחוף! האם קצינים בכירים ביצעו בגידה ושיתפו פעולה עם החמאס". גם כאן, כמובן, הדברים ללא כל מקור או נימוק לטענה.
במקביל התפרסם ברשתות החברתיות סרטון של מי שטוענת להיות סמב"צית לשעבר באוגדת עזה, שלדבריה המחבלים לא היו יכולים להגיע לגדר מבלי שהיו רואים אותם: "התצפיתניות יושבות ארבע שעות בבונקר. לא היה מצב שלא היו מעירים אותי על יונה שמתקרבת לגדר, שמקפיצים את כל הגזרה על מקק שעבר. יש איזשהו סיכוי שמישהו מבפנים עזר לזה לקרות? כי אחרת זה פשוט לא אפשרי".
היו גם מי שהאשימו את אנשי המחאה על החלשת הצבא: "קמו כאן כוחות רשע אנרכיסטים ששמו להם למטרה להרוס את המדינה. המלחמה הזו היא תוצאה ישירה של החלשת הצבא ע"י גורמים אנרכיסטים קיצוניים וביניהם ראשי המחאה והאחים לנשק." נכתב בציוץ אחד.
גם ינון מגל כתב בטוויטר: "כבר יומיים שחלקים בשמאל ובתקשורת מנצלים את האסון הנורא שפקד אותנו כדי להמשיך במסע הרעל, התעמולה והנדסת התודעה נגד נתניהו, הממשלה, המתיישבים, החרדים וכל הגוש האמוני. כולנו יודעים את האמת לגבי מה שקרה, המחדל, מי אחראי לו, ואילו מהלכים אסטרטגיים הובילו אליו". עם זאת, סייג, ““זה לא העת לעסוק בכך. עדיף להתעלם מקונספירציות בסגנון ‘בגידה בכוחות’.
בכל אלו לא הייתה התייחסות לאזהרות הצבא לנתניהו, שפורסמו בין היתר בעיתון זה, על חשש ממלחמה קרובה ומחוסר ההיערכות אליה.