צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" רועי עידן, תושב קיבוץ כפר עזה, נעדר מאז החלה המלחמה בדרום ויש חשש כבד לחייו.
כשהחלה מתקפת הפתע של חמאס יצא רועי מביתו, שנמצא בקו הראשון של כפר עזה, מול גבול הרצועה. הוא צילם את חוליית המחבלים שחדרה לקיבוצו במצנחי רחיפה ממונעים, ולאחר מכן הספיק לצלם גם את מטחי הטילים לאזור ואת היירוטים.
2 צפייה בגלריה
yk13624051
yk13624051
(תמונת המחבלים על הרחפנים שצילם רועי עידן)
לאחר מכן חזר רועי לביתו, שם היו אשתו, סמדר, ושלושת ילדיו, מיכאל בן התשע, עמליה בת השש ואביגיל בת השלוש. במקביל, חוליית המחבלים שאותה צילם הגיעה לקרקע ויצאה למסע רצח המוני בקיבוץ. לאחר זמן מה הגיעו המחבלים גם לביתו של רועי. שני הילדים הגדולים התחבאו בתוך ארון והמחבלים לא מצאו אותם. את סמדר, שהייתה בסלון הבית, המחבלים רצחו ביריות. רועי הצליח לצאת מחוץ לבית, כשאביגיל בידיו. על פי עדויות של שכנים, הוא נורה. לדבריהם, המחבלים לקחו את אביגיל, ויש חשש שהיא נחטפה לרצועת עזה.
אנשי הקיבוץ וחברים סרקו את ביתו של עידן ואת אזור הבית, אבל רועי לא אותר. בשלב זה יש עדיין בקיבוץ גופות רבות של קורבנות מתקפת הטרור הרצחנית, שעדיין לא אותרו וזוהו באופן רשמי.
2 צפייה בגלריה
yk13624052
yk13624052
רועי עידן | צילום: שי מכלוף
משפחתה של סמדר ז"ל קיבלה ביגון את הבשורה האיומה. אמה, שלומית, שהייתה בחו"ל, שבה אתמול בבוקר לארץ. שניים מילדיהם מיכאל ועמליה נמצאים אצל קרובי משפחה. אחותו של רועי, דפנה, סיפרה: "הבנו מהשכנים שהוא נורה בזמן שהחזיק את אביגיל על הידיים, אבל היא לא נפגעה. היו עליה כתמי דם מהפציעה של רועי. עובר עלינו סיוט ואנחנו מתפללים".