חברת אקרשטיין תעשיות תחל בייצור ממ"ד בשטח 5 מ"ר בלבד, שקיבל את אישור פיקוד העורף, וניתן יהיה להציבו בחצרות בתים צמודי קרקע. היתרון של הממ"ד הקטן בכך שהוא לא זקוק להכנת בסיס בשטח וניתן להציבו במהירות. מחיר הממ"ד מוערך בכ־85 אלף שקל והוא מסוגל להכיל עד 10 איש לפי תקן פיקוד העורף המקצה חצי מ"ר לאדם. הוא מצויד בחיבור לחשמל, תאורה סולארית כולל פאנל על הגג, חלון, הכנה למזגן וטיח חיצוני.
2 צפייה בגלריה
yk13661699
yk13661699
מגן מפני טילים כמו הממ"ד הרגיל. הדמיה של הממ"דון
אקרשטיין תעשיות היא היצרנית הגדולה בארץ לאבנים משתלבות ומוצרי בטון מתועשים עם מחזור שנתי של 750 מיליון שקל. החברה, שמעסיקה 700 עובדים והיא גם אחת מייצרנות המיגוניות הגדולות בארץ, פיתחה את מודל הממ"ד של 5 מ"ר. החברה נכנסת לייצור סדרתי שלו במפעליה בירוחם ובאזור תעשייה "צחר" ליד ראש פינה, במטרה לספק בלוחות זמנים קצרים לכל דורש.
אהוד דנוך, מנכ"ל אקרשטין תעשיות, מספר כי תכנון הממ"ד החל עוד לפני המלחמה: "אנחנו קוראים לו הממ"דון. הגענו למסקנה שיש צורך משמעותי לסוג ממ"ד שניתן להניח בבתים צמודי קרקע ישנים שאינם ממוגנים כפתרון מהיר וזול יחסית. הממ"דון מעניק הגנה מפני טילים בזהה להגנה של הממ"ד הסטנדרטי בשטח 9 מ"ר שמחירו כ־140 אלף שקל".
2 צפייה בגלריה
yk13661788
yk13661788
(אהוד דנוך)

מבקשים להתמגן

לדבריו, "הממ"דון יגיע לשוק בעוד חודשיים כשנתחיל בייצור של כמויות לא מבוטלות. מאז המלחמה יש ביקושים לממ"דים מלקוחות פרטיים. יש כעת הצעה של מינהל התכנון לתת בהוראת שעה פטור מהיתר בנייה להצבת ממ"ד בבתים צמודי קרקע ויש לנו הרבה פניות. אנחנו אמנם מתמודדים עם בעיית כוח אדם אבל אין לנו מחסור בחומרי גלם. כשמזמינים היום ממ"ד רגיל מ־9 מ"ר והלאה זמן האספקה הוא לפחות חודשיים, ויש לנו תור. בממ"דון האספקה תהיה מיידית ברגע שנתחיל את הייצור, עוד כחודשיים".
דנוך מתייחס גם למה שכולם הבינו מהשבת השחורה ב־7 באוקטובר, של הצורך לנעילה מבפנים של הממ"ד ואפשרות לשהייה ממושכת. "אנחנו מחכים לרגולציה בתחום הזה ובודקים אופציה של נעילה מבפנים".