אף עין לא נותרה יבשה בטקס סיום מסע הכומתה של לוחמי חטיבת הקומנדו ביום שישי האחרון, כשאורית ורמי עדני חבשו לראשו של בנם הצעיר, רב־טוראי י', את כומתתו של אחיו הבכור, סרן איליי עדני (23) ז"ל, שנפל ב־7 באוקטובר בעת שהוביל את לוחמי מחלקתו בקרבות מול מחבלי חמאס שחדרו לקיבוץ כפר עזה.
2 צפייה בגלריה
yk13673547
yk13673547
(ההורים מעניקים לרב"ט י' את כומתת אחיו הבכור, שנפל | צילומים: דובר צה"ל)
סרן איליי עדני מתל־מונד היה מפקד מחלקה ביחידת הקומנדו מגלן. בבוקר שבת, 7 באוקטובר, שבו פשטו אלפי מחבלי חמאס על הקיבוצים והיישובים בעוטף עזה ובדרום, הוא היה בין הראשונים שזינקו ללחימה.
"הייתה אזעקה וכולנו נכנסנו למקלטים, מסתכלים וצוחקים", סיפרו חייליו. "לא חלפה שנייה ועדני כבר אמר לנו לקחת את הציוד ולהתכונן ליציאה. לפני שיצאנו הוא הסתובב אלינו מהמושב הקדמי, חייך חיוך רחב, ואמר: 'היום שהתאמנו אליו הגיע'. בדרך הוא הסתכל על העשן והפיצוצים שהיו מאשקלון ואמר: 'בשבילם אנחנו עושים את זה'. כשהתחלנו את הלחימה והייתה אש מכל כיוון פחדנו, חששנו ולא היינו בטוחים. אבל עדני היה חדור מטרה ואנחנו סמכנו עליו במאה אחוז". במשך שעות נלחמו סרן עדני וחייליו במאות מחבלים בכפר עזה והצילו משפחות רבות, אך במהלך הקרבות נפגע סרן עדני – ונהרג.
2 צפייה בגלריה
yk13673548
yk13673548
"אח גיבור, מדהים". סרן איליי עדני ז"ל, עם אחיו הצעיר י'
אחיו הצעיר, רב"ט י', הלך בעקבות אחיו הבכור לחטיבת הקומנדו, וביום שישי האחרון סיים את מסע הכומתה. "כל הזמן, לקראת טקס סיום מסע הכומתה שלי, ביקשתי מאיליי שיגיע לטקס. הוא הסביר לי שהוא עמוס בפעילות ביחידה שלו, שלא בטוח שיצליח להגיע – ובסוף האסון הגדול הזה קרה", סיפר אתמול בכאב רב"ט י'. "היה לי אח גיבור, מדהים. הלכתי למסלול הקומנדו בעקבותיו. כל כך אהבתי אותו. הערצתי אותו. הוא נפל ביום הראשון של המלחמה, ורק אחרי כמה ימים הודיעו לנו".
מי שהתייצבו בטקס סיום מסע הכומתה של י' היו הוריו, אורית ורמי, שריגשו את כל הנוכחים כשחבשו לראשו של בנם הצעיר את כומתתו של איליי ז"ל, בנם הבכור שנפל. "איליי היה מנהיג, מפקד סוחף ונערץ ששימש דוגמה ומופת לחייליו וידע להנהיג אותם במשימות מורכבות מאוד.
היינו ממש קרובים ואני כל כך מתגעגע אליו. הוא חסר לי מאוד. אני אספר תמיד על אחי הגיבור, שנלחם בגבורה במחבלים, ונהרג. איבדתי אח שהיה מפקד ולוחם אדיר ואני אנסה ללכת בדרכו".