ערן שפיגל מתל מונד הוא בעל עסק חדש, שנפתח לפני שלושה חודשים, לשיווק מוצרים לשימוש רב־פעמי, מתוך אג'נדה לעודד מעבר ממוצרים לשימוש חד־פעמי למוצרים רב־פעמיים, כמו כלי בית ומטבח, יופי וטיפוח ומארזי קמפינג. שפיגל מספר כי "הרעיון להקמת העסק נולד אצלי לפני שנה וחצי, ואנחנו עושים את זה נגיש, קל ומשתלם. בחרנו רק את הפריטים האיכותיים. למשל, בקבוק שתייה מנירוסטה איכותית לשמירה על חום או קור למשך 24 שעות".
מ־15 באוקטובר ערן במילואים, בחטיבת הקומנדו. "זה עסק שהאמנתי בו מהרגע שנולד הרעיון ואז המלחמה עצרה הכל. רק אני עובד בעסק כי המליצו לי להיות עובד יחיד בשלב הראשון ולקבל שכר מינימום. כעת זה דופק אותי בהתחשבנות ימי המילואים ומול כל החישובים של המדינה לעסק חדש. אני לא יכול להציג ירידה בהכנסה לעומת השנה שעברה כי העסק לא היה קיים. אם אני מחזיר את הגלגל לאחור כשהייתי שכיר במשכורת גבוהה, לא הייתי מוצא עצמי בפלונטר כמו עכשיו תוך כדי לחימה".
1 צפייה בגלריה
yk13686103
yk13686103
(ערן שפיגל)
לדברי שפיגל, "בשלושת חודשים האחרונים היה יופי של מחזור מכירות שרק הלך וגדל עד שהכל נעצר. הפגיעה כעת היא במאה אחוז כי אין שום הכנסה כל עוד אני בצו 8. הדבר היחידי שבאו לקראתי זה מבנק הפועלים, שדחו את החזר תשלומי ההלוואה שלקחתי להקמת העסק. המדינה לא נתנה כלום, והיא צריכה לדאוג לחיילי המילואים באשר הם, ובפרט לבעלי עסקים, להיות משוחררים מכל דאגה כלכלית לפרנסת המשפחות. תנו לנו להילחם בראש שקט. במקום זה יש לי שיחות מהמילואים עם רואה החשבון שלי שיגיש את הדרישה לקבלת תגמול מילואים, אבל עד היום לא נכנס שקל".
מה הלאה? "גייסתי את המשפחה כדי לתת פוש לעסק ולתת מענה לכל מי שייכנס לאתר ויבצע הזמנה. יש באתר yoozit הנחה גורפת של 20 אחוז על כל המוצרים".

תקציר מנהלים

yoozit
ותק: שלושה חודשים
הכנסה: 10-20 אלף שקל לחודש
ירידה במחזור: 100%
פיצוי צפוי? 1,750 שקל