נובמבר החולף לא היה חודש קניות מוצלח מאוד ותרמו לכך חרם צרכנים על אתרים בינלאומיים שהציגו סממנים אנטי־ישראליים ומצב רוח לאומי ירוד, שהולך ומשתפר.
בקניות באשראי בארץ חלה ירידה של 5.5% לעומת נובמבר אשתקד. עם זאת, בשבוע שבו חלו בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, הייתה דווקא עלייה במכירות אופנה, מוצרי חשמל ומזון בישראל – של 3.3% בממוצע. כלומר: המכירות היו טובות יותר בתחומים אלה לעומת נובמבר 2022.
בקניות של ישראלים בעולם חלה ירידה עמוקה יותר מהירידה בקניות בישראל בנובמבר. ראשית, יש פחות ישראלים בחו"ל אז המכירות הפיזיות מצויות בירידה משמעותית. גם מכירות האונליין היו חלשות יחסית לשנים נטולות מלחמה. לפי נתוני חברת האשראי כאל, יש ירידה של 26% בקניות באתרים הזרים האהובים על ישראלים בכל חודש נובמבר, לעומת נובמבר 2022.
כך למשל, חלה ירידה של 57% בקניות ישראלים באסוס ששלח לארץ חבילות עם הודעות פרו־פלסטיניות. בנוסף, אסוס לא יצאה במבצע לישראלים ביום הרווקים הסיני, לא בבלאק פריידיי ולא בסייבר מאנדיי. גם אתר האופנה הסיני האהוב מאוד על ישראלים, שיאין (SHEIN) שנחשד בחיבה לחמאס (שלא בצדק) ספג ירידה של 54% במכירות מישראל. ירידה של 16% גם בקניות מאמזון, שעדיין לא החזיר את משלוח החינם לישראל (ברכישות מ־49 דולר) להיקפיו המקוריים. עוד נחשף שאמזון מוכרת חולצות עם סיסמאות שקוראות למחוק את ישראל כמו "מהנהר ועד הים". אמנם המוכר הוא לא אמזון, אך הן כן נמכרו בפלטפורמה באין מפריע.
באיביי חלה ירידה בקניות של ישראלים מהאתר של 61%, כנראה גם בשל בעיות שילוח. לעומת זאת באייהרב חל זינוק של 32% בקניות – בעיקר בגלל מבצעים מכוונים לישראלים. בעלי־אקספרס ובנקסט חלה ירידה של 11% במכירות.

פחות חבילות

נתונים לנובמבר 23' לעומת נובמבר אשתקד
עלי אקספרס -11% שיין -54%
אמזון -16% נקסט -11% אסוס -57%
איביי -61%
איי הרב +32%