לכל אחד מהנופלים והנרצחים היה שיר אהוב במיוחד, כזה שעם מילותיו הזדהו, שאותו שרו בקולי קולות ברחבי הבית או זימזמו בלי משים. עם לכתם נותרו רק הזיכרונות של צליל קולותיהם, והכאב.
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", המתקיים בשיתוף קבוצת "ידיעות אחרונות" ומפעל הפיס, הפגשנו בין משפחות שכולות לבין האמנים האהובים על יקיריהם, ששוחחו איתם, חיבקו אותם, וביצעו למענם את השירים שיזכירו להם לנצח את האהובים שאינם: יהורם גאון, שלומי שבת, קרן פלס, מירי מסיקה, עברי לידר, "הדג נחש", עילי בוטנר, מוקי, "ג'ירפות" ושלמה יידוב.
1 צפייה בגלריה
yk13716538
yk13716538
קרן פלס מבצעת את "באת לי פתאום" לזכר עדן אלון לוי | צילום: שאול גולן
קרן פלס פגשה את משפחתה של סמלת עדן אלון לוי (19) ז"ל, תושבת נירית, שנפלה ב־7 באוקטובר בבסיס זיקים. עדן התחילה לרקוד בגיל שמונה והייתה חלק מלהקת מחול. באחת ההופעות ביצעה דואט לצלילי השיר "באת לי פתאום" של קרן פלס. האם, ענבר, והאחות, נופר, ביקשו מפלס לשיר אותו לזכרה של עדן. "יש לי מזל שאני מביאה מוזיקה ונחמה ובכי ואור לתוך אנשים ונשים ומשפחות שעוברים דברים שהם רק חושך", אמרה הזמרת בהתרגשות.
חלקו הראשון של משדר "לבכות לכם" ישודר היום, בשעה 11:00, ב־ynet. מחר, במוסף "7 לילות", יתפרסם תיעוד של חמישה מהמפגשים. במקביל הוקם בשיתוף מפעל הפיס אתר הנצחה מיוחד שבו שאר המשפחות שאיבדו את יקיריהן תוכלנה להנציח אותם באמצעות שיר שאהבו או שמסמל אותם. כדי להשתתף יש לסרוק את הברקוד המצורף (שדרכו תוכלו גם לצפות במשדר), להיכנס לטופס הקול הקורא, למלא את הפרטים, לבחור את השיר ולהעלות תמונה של הנופלים. נציגי הפרויקט יפנו אליכם בהקדם על מנת שנוכל לכלול את השמות, השירים והסיפורים שלהם באתר המיוחד.
פרויקט "לבכות לכם" מתקיים בשיתוף מפעל הפיס