מאות השתתפו אתמול בהלווייתו של אל"מ יצחק בן בשט שנפל בקרב הקשה בשג'עייה בבית העלמין בכפר תבור. אמו עדנה ספדה לו מעל הקבר הטרי: "בעיניי היית בלתי מנוצח".
"הייתי בטוחה שיש עליך שמירה מיוחדת", אמרה האם האבלה. "הרבה דברים אני רוצה להגיד עליך, אתה הילד שלי, יחיד ומיוחד. נמשיך במישור האישי והלאומי עד לניצחון. תדע שהאחיות שלך תמיד אהבו ויאהבו אותך. אני מצדיעה לך, וכמוני כל עם ישראל".
2 צפייה בגלריה
yk13716901
yk13716901
(הלווייתו של בן בשט, אתמול | צילום: אפי שריר)
בן בשט, תושב שדה יעקב, גדל בחטיבת גולני ופיקד בתפקידיו האחרונים על חטיבות מרחביות בגבול מצרים. עד חודש ספטמבר כיהן כמפקד חטיבת יפתח. הוא נהרג בתקופה שבה אמור היה להיות בהליך פרישה מצה"ל. בימי המלחמה הצטרף לחפ"ק מח"ט גולני, אל"מ יאיר פלאי, ושימש כ"צל" שלו. לזירה בשג'עייה הוא הגיע תוך פרק זמן קצר, והיה חלק מהכוחות שהסתערו כדי לחלץ את הנפגעים הראשונים במבנה הממולכד.
בן בשט הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. אלמנתו אדר נפרדה ממנו: "תודה אהוב שלי שבחרת בי, שבחרת בנו, תודה שנתת לי יד במינונים, תודה על טיול השחרור, נתת לי את התחושה שאתה באמת חוזר, ונמשיך להגשים חלומות זוגיים".
2 צפייה בגלריה
yk13716523
yk13716523
אל"מ יצחק בן בשט ז"ל | צילום: דובר צה"ל
היא המשיכה ופנתה לארבעת ילדיהם: "ילדינו האהובים, מבטיחה לכם שאעשה הכל שתגדלו בחיים שמחים, איך ללכת כשאבא חסר. תעלה בשלווה עד לכיסא המלכות לסלק את כל הכוחות שמנסים לעשות פירוד. אני בטוחה שתעזור לנו לסיים את המלחמה עם סיום כל המטרות, אין לי ספק שבנג'י מחכה לך. תן לנו סימנים שאתה בטוב, אוהבת אותך לעולמים יצחקי שלי".
ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, ספד לאל"מ בן בשט: "בשבת השחורה היית בחופשת פרישה, נכנסתם לג'יפ ממוגן שחילץ תושבים תחת אש. מרגע נפילתך התחלתי להריץ בראש את הפגישה הראשונה שלנו, הספיקה לנו פגישה קצרה, בלטת במנהיגות שקטה, חתרת למגע, הצבת נורמות והצטרפת לחבורה שכל מג"ד חלם עליה. יחד גדלנו וצמחנו, למדתי ממך פרק במנהיגות ממלכתית. נמשיך ברוח שלך עד לניצחון".
בן בשט הוא הקצין החמישי בדרגת אל"מ שנהרג מפרוץ מלחמת חרבות ברזל. קדמו לו מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ יהונתן שטיינברג, אל"מ במיל' ליאון בן בר מוחה שקפץ מביתו בגדרה לחלץ עשרות ישראלים, מפקד החטיבה הדרומית, אל"מ אסף חממי, ומפקד היחידה הרב ממדית, אל"מ רועי לוי.