"ה־ChatGPT של הסופרמרקטים": תוכנה שפיתח הסטארט־אפ הישראלי Catch מאפשר, לכל לקוח בסופרמרקט לסרוק ב"עגלה דיגיטלית" את רשימת הקניות שהביא עימו בכתב יד מהבית, וזו תנווט אותו ישירות למוצרים.
המערכת מופעלת בימים אלה ניסיונית בשלוש מחנויות "טיב טעם" בישראל ותוטמע בקרוב ברשת הסופרמרקטים של ענקית הקמעונאות הגרמנית REWE. מנוע הבינה המלאכותית של Catch מנתח את רשימת המוצרים, יוצר לקונה פרופיל ייחודי שמתעדכן תוך כדי הקנייה, ובמהלך השוטטות בסופר מציע הצעות למבצעים ולקופונים המותאמים להעדפות שלו - למשל, מוצרים טבעוניים ודיאטטיים, מוצרים לתינוק או אביזרי גינה או ניקיון. את המערכת ניתן להתקין במגוון מכשירים - עגלות חכמות, טאבלטים, סמארטפונים, ועוד.
סריקת רשימת הקניות הידנית יכולה להתבצע במגוון שפות, כולל עברית, אנגלית, גרמנית, ערבית, רוסית ואמהרית, אבל אפשר גם "לשגר" רשימה למערכת מתוך ווטסאפ. REWE היא מרשתות הקמעונאות הגדולות בגרמניה, עם יותר מ־3,800 חנויות. Catch הוקמה ב־2022 על ידי שלומי דיין, כיום המנכ"ל, ואיתי לישנר, כיום מנהל הטכנולוגיות הראשי.







