1. רגע לפני פורים, כמה לאנשים יש חשק לחגוג? "אם בשנים קודמות, שבוע פורים אופיין במסיבות ובאירועים המוניים, הרי שהשנה המצב שונה בכל הנוגע למסיבות גדולות עם אלפי אנשים. ועדיין, מועדוני זאפה יפעלו כרגיל, כולל מסיבות עם דיג'ייז מובילים, שלחלקן כבר אזלו הכרטיסים".
2 צפייה בגלריה
yk13849118
yk13849118
(צילום: אלון שפרן)
2. אני מבינה שכבר רואים סימני התאוששות בענף? "אנחנו מרגישים את הכמיהה של עם ישראל לחזור לצרוך תרבות ומוזיקה חיה. ההופעות השתנו בהתאם לתקופה ומורגשת בהן תחושת הביחד והזיכרון. ככל שהזמן חולף, אנשים מבינים את החשיבות של התרבות גם בתקופה המורכבת הזו".
3. איך הענף התמודד עם המשבר בפרוץ המלחמה, למשל ההפסדים מביטול מופעי חנוכה?
"אין ספק שהענף חטף מכה קשה מתחילת המלחמה. בדומה לקורונה, עברנו להדממה, מאות הופעות בוטלו. עולם התרבות תמיד הראשון להיסגר והאחרון להיפתח".
2 צפייה בגלריה
yk13851024
yk13851024
צילום: שאטרסטוק
4. המדינה פיצתה את הענף בהתאם להפסדים? "הפגיעה קשה ומורכבת — גופי התרבות עצמם נפגעים, האמנים ובעיקר כל עובדי הבמה והאנשים מאחורי הקלעים של עולם התרבות. הניסיון, גם מתקופת הקורונה, מוכיח לנו שכמה שהמדינה תפצה תמיד ההפסדים הרבה יותר גדולים".
5. איך את רואה את העתיד?
"אנחנו כבר מביטים קדימה לקראת פסח ומצפים לפתיחת הלוקיישנים תחת כיפת השמיים ולתחילת הופעות הקיץ של מיטב האמנים — ומקווים לטוב. עם הכניסה של איוונטים ודלק ישראל לזאפה, ההשקעה במועדונים ובאמפים תגדל".