אחרי יותר מעשר שנות ריקוד סלוני מקצועי, המירה סמ"ר אנה צ'נוב (20) מנוף-הגליל את שמלות הריקודים במדי צה"ל והתחמשה ברובה מסוג אם-16, כיאה ללוחמת בגדוד אריות הירדן.
"איש לא ציפה שאהיה לוחמת, כולם חשבו שאני עדינה מדי בשביל שירות קרבי", היא מספרת, "אבל אמרתי לעצמי שאין מצב שאני יושבת במשרד ועושה עבודה פקידותית, אני רוצה להיות משמעותית וגם להראות לעצמי שאני מסוגלת להשיג כל יעד שאני מציבה לעצמי".
2 צפייה בגלריה
yk13861154
yk13861154
(צילום: באדיבות המשפחה)
היא התגייסה לגדוד אריות הירדן לפני יותר משנתיים, ועברה מסלול מפרך של אימונים קשים בתנאי שטח. היא משרתת כחובשת קרבית ונהגת מבצעית בגדוד, ומנהלת עם חבריה הלוחמים שגרה מבצעית מאתגרת ביום ובלילה, שכוללת שמירה על הגדר, מניעת חדירות, סיורים, מרדפים, מארבים ותצפיות, במטרה להגן על גבולה המזרחי של ישראל ועל התושבים. היא צפויה להשתחרר בעוד שמונה חודשים.
גם אמה, ילנה צ'נוב, מספרת: "יש לי ארבע בנות ואנה היא הכי צעירה. כל הבנות הגדולות שלי היו פקידות ועבדו במשרדים בצבא, ומכולן אנה היא הכי עדינה ושברירית. בחיים לא הייתי מאמינה שהיא תהיה לוחמת בגדוד חי"ר מבצעי. כשהיא חוזרת בסופי שבוע הביתה עם הנשק, המדים והנעליים האדומות אני משפשפת את העיניים בתדהמה. גם היום קשה לי להאמין שהרקדנית המצטיינת שלי הפכה ללוחמת קרבית".
2 צפייה בגלריה
yk13861155
yk13861155
צילום: באדיבות המשפחה
אנה נולדה בירושלים, אחרי שמשפחת צ'נוב עלתה לישראל מרוסיה ב-1997. המשפחה עברה לגור בנוף-הגליל, ואנה סיימה בהצטיינות את לימודיה בתיכון אורט שרת בכיתת מופת. כשהייתה בת שמונה הצטרפה אנה לביה"ס לריקודים "קסם" בעיר, ובמשך יותר מעשור רקדה ריקודים סלוניים וזכתה להופיע ברחבי הארץ.
רונן פלוט, ראש עיריית נוף-הגליל, מוסיף: "אנה היא אחת מחיילים וחיילות רבים, תושבי העיר שלנו, שמגויסים לשירות משמעותי בצה"ל ומהווים דוגמה לכולנו".