מאז שהוקמה מפלגת יש עתיד בשנת 2012, זו הפעם הראשונה שמתקיימות בחירות לתפקיד יושב ראש המפלגה. במהלך היום, לפיד כנראה "הריח" את התוצאה הקשה עבורו וגייס מצבעים. "כל קול קובע, אני צריך את התמיכה שלכם", אמר.
ניצחון דחוק: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ניצח אמש את חבר הכנסת רם בן ברק בפריימריז לראשות המפלגה ונבחר לראשונה בבחירות דמוקרטיות לעמוד בראשות המפלגה. מדובר בניצחון מביך ללפיד שהצליח להשיג רוב דחוק של 52.5% אל מול 47.5%. 587 פעילי יש עתיד הגיעו להצביע במהלך היום במסגרת ועידת המפלגה: לפיד קיבל 308 קולות בלבד לעומת 279 חברים שהצביעו לבן ברק. ההפרש: 29 קולות בלבד.
1 צפייה בגלריה
yk13861328
yk13861328
(צילום: אלעד גוטמן)
"אני רוצה להודות לח"כ רם בן ברק שהביא חתיכת תוצאה", אמר אמש לפיד. "אבל מעל זה, אני רוצה רם להודות לך על מרוץ הוגן בלי השמצות ובלי קבלני קולות". לפיד אמר, כי הקרב הצמוד הוא הוכחה לדמוקרטיה של המפלגה: "יש עתיד שוב הראתה למדינת ישראל שאפשר אחרת, שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת. הפריימריז הסתיימו אבל המלחמה שלנו רק התחילה, מפני שאין אף אחד חוץ מאיתנו שמציע למדינה הזו חזון אחר וכיוון אחר. כולם נכנעו והתיישבו מתחת לנתניהו, ורק אנחנו נשארנו - אז רק אנחנו נעשה את השינוי".
ח"כ רם בן ברק, שמתח ביקורת על היעדר הדמוקרטיה ביש עתיד, אמר לאחר התוצאה המפתיעה שהשיג: "אני מברך את יאיר לפיד על הניצחון. כמספר שתיים שלו אני מתחייב לעשות הכול כדי שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הבא. אנחנו מחויבים להחליף את הממשלה הרעה הזאת בהקדם. יש עתיד הוכיחה שאפשר לנהל בחירות דמוקרטיות הוגנות ומכובדות. זוהי תחילתה של דרך חדשה של המפלגה שתקדם תהליכי דמוקרטיזציה והעברת כוח לחברי המפלגה. אני מודה לכל הבוחרים שהאמינו בי ולקחו חלק בהבאת השינוי".