עשרות ילדים הגיעו אתמול לחגוג מסיבת פורים עם מעיין שחר בת ה-11 מאבן יהודה, שנפצעה קשה בתאונה שבה היה מעורב אוטובוס שהסיע אותה ואת חבריה לכיתה לטיול. מאז היא שהתה בביתה, והורי תלמידים אחרים דרשו שלא תגיע למסיבת פורים בבית הספר מחשש ש"תעורר טראומה" אצל ילדיהם. בית הספר ומשרד החינוך גיבו את ההורים, אבל אתמול היה היום של מעיין, שהתייצבה לאירוע בתחפושת של מלאך.
למסיבה הגיעו חברים ומדריכים של מעיין מהצופים. האולם קושט בבלונים, הילדים נהנו ממתנפחים ופינות איפור, וכמובן הוגשו כיבוד ושתייה. די-ג'יי דאג למוזיקה, ורקדניות ברזילאיות לקצב. "הילדים האלה לא שקופים, מעיין היא חלק מהנוער של מדינת ישראל", אמרה אמה אסתר, "אנחנו חוגגים את הקיום של מעיין, אנחנו אומרים שלא מדירים אף אחד, כולנו שווים. אין ילד שלא ייכנס למסיבה בגלל מגבלה".
1 צפייה בגלריה
yk13861621
yk13861621
(מעיין עם אמה ועם כוכב הילדים קווין רובין | צילום: דנה קופל)
אסתר הוסיפה: "אני מניחה שאלה החיים של השקופים במדינת ישראל. הורים אומרים לנו: 'סוף-סוף מישהו פתח את הפה, סוף-סוף מישהו אומר שלא מתנהגים ככה. הגיעו למסיבה הרבה ילדים מבית הספר שבו מעיין למדה, מהשכבה שלה ומהכיתה. למרות שבית ספר לא רצה שהיא תגיע למסיבה שם, הזמנתי את כולם, גם את הילדים שההורים שלהם התנגדו. הם לא צריכים לשלם על הטעויות שלהם. היו ממש מלחמות על כרטיסים". האם מספרת ש"ההבדל ביני לבין הורים אחרים הוא שהם נולדו למצב הזה, ולי כמעט עשר שנים הייתה ילדה בריאה. לא היה נראה לי הגיוני שמתנהגים ככה".
מי שסייעו לקיום המסיבה הם כוכבי הילדים קווין רובין וגיא איתן. רובין סיפר: "מעיין עברה תאונת דרכים מאוד קשה והיא בכיסא גלגלים. החלטנו לעשות לה מסיבת פורים מונגשת. הבאנו גם 50 ילדים מיוחדים, עם מוגבלויות. היה מדהים לראות את החיוך של מעיין. זה היה שווה הכל".