בית המשפט המחוזי מרכז בלוד אישר אתמול הגשת תביעה ייצוגית כנגד חברת התעופה האירית ריינאייר. מפסק הדין עולה כי כאשר טיסה מתבטלת ריינאייר מספקת שירותי סיוע הכוללים בין השאר לינה, הסעה ומזון למי שבוחרים לטוס באמצעותה בטיסה מאוחרת יותר.
המחלוקת הייתה האם ריינאיר חבה במתן שירותי סיוע דומים גם לנוסעים שבוחרים לקבל החזר על הכרטיס ולרכוש כרטיס חילופי בחברה אחרת. השופטת חנה קיציס סברה שכן וקבעה כי חובתה של ריינאייר לסייע לכלל הנוסעים בנסיבות אלו, בין אם בחרו לטוס עימה ובין אם בחרו לשוב לארצם באמצעות חברה אחרת.
מדובר בשני נוסעים שטענו כי טסו עם חברת ריינאייר לפולין, וטיסתם חזרה לארץ בוטלה על ידי ריינאייר, זמן קצר לפני ההמראה שתוכננה. הנוסעים רכשו כרטיסי טיסה חזרה ארצה בחברת תעופה אחרת שהמריאה לישראל יום למחרת, ונאלצו ללון את הלילה בבית מלון בפולין, וכן לדאוג לעצמם, בין היתר, למזון, משקאות ותחבורה.
עוד טענו המבקשים באמצעות עו"ד מנחם אברמוביץ ועו"ד גל רוזנצוויג ממשרד EBN - ארדינסט, בן נתן, טולידאנו כי ריינאייר סירבה לבקשתם של אותם נוסעים להשבת ההוצאות ששולמו על ידם כמו לינה, הסעות ומזון.
ריינאיר טענה מנגד כי אחד מהמבקשים בחר בחלופה של השבת התמורה ורכש בעצמו כרטיס אחר מחברה אחרת. הוא ביקש לקבל את השבת התמורה וההחזר הכספי נשלח לחשבונו בסמוך לכך.