אם לא יהיו הפתעות מרעישות, מכבי ת"א תזכה באליפות אחרי שלוש עונות – לכאורה עוד קלישאה כדי שהפרשן המזדמן לא ייפול בתחזית. אלא שרובי קין והקבוצה שלו הוכיחו שהם מסוגלים להכות את אם כל הקלישאות. או במילים אחרות, תסמכו על המאמן האירי שאם משהו יכול להשתבש, זה יקרה.
איך תקראו לאחד הביזיונות הגדולים בתולדות מכבי ת"א, היסטוריה מפוארת שהוכתמה על ידי קריסה של 6:1 במגרש ניטרלי מול יריבה, איך נגיד, לא ברזיל 1982. אולימפיאקוס. זה הכל. אותה קבוצה שקין פירק ביוון 1:4. אז תשאלו, בצדק, כתבת שזה היה מהגדולים של מכבי ת"א. כן. למחצית אחת. אבל אין שום הסבר לקריסה במחצית השנייה והיא נעוצה רק במאמן. בתוכנית משחק יהירה, בפאניקה מוחלטת. מכבי ת"א החמיצה רבע גמר אירופי בצורה המרושלת ביותר.
ואיך תקראו לקבוצה שמובילה בגביע עד הדקה ה-96 וסופגת דקה לאחר מכן? עוד הפתעה מיוחדת שהתרחשה לה בזרועותיו של קין, שבמשחק על כל הקופה החליט לעשות ניסיונות יהירים בהרכב. יהיה בסדר סטייל "מי זו מכבי פ"ת?"
חוסר הבשלות של קין עצר את מכבי ת"א גם במשחק העונה האחרון. במקום לסגור עניין ולתכנן את מוקדמות הצ'מפיונס, קין בחר בחילוף הגרוע ביותר ליוריס ואן אובריים, הכשיל את דן ביטון ואת הקבוצה כולה. לא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין שבלי ואן אובריים, נגד קישור איכותי כמו של מכבי חיפה, אתה לא יכול להכניס קשר בסגנון של ביטון. אני משוכנע שגם קין יודע את זה. הוא פשוט רצה להראות לכולם שהוא יודע קצת יותר טוב.
כן כן, הוא עומד לקחת אליפות וסיים את בית הקונפרנס-ליג ראשון. אבל כאן צריכה לשאול את עצמה מכבי ת"א אם באמת זה הישג גדול נוכח העובדה שהיריבה העיקרית שלך חסרה את מאמנה בשלוש השנים האחרונות ואת הכוכבים הגדולים? קין עושה את המובן מאליו עם סגל כזה שיש בו שני כוכבי-על כמו מילסון וזהבי. ואגב, ממתי מכבי ת"א מחליטה על מאמנים רק לפי אליפות? פאקו שתה טרבל עם 2:6 בגמר הגביע מול באר-שבע ונזרק כי לא אהבו את הכדורגל שלו ולא התחברו לאופי שלו.
מכבי ת"א חייבת לקבל החלטה מורכבת אם להמשיך או להפריד כוחות. בהנחה שברק בכר פנוי, צריך לפנות אליו אתמול. בינו לבין קין הבחירה קלה. אם לא, כדאי לבדוק אלטרנטיבות של מאמנים זרים נוספים. לישון עם המשך החוזה באוטומט יהיה מהלך מוטעה.
השיקול האחרון אינו מקצועי וסובייקטיבי לחלוטין. אתם יכולים לקרוא לי פופוליסט או לאומני, זה בסדר. אבל אחרי 7 באוקטובר אני רוצה לראות בקבוצתי האהובה מאמן שמייצג את האינטרסים של ישראל. אחד שלא יחשוש לדבר על החטופים בעזה כשהוא במסיבות העיתונאים במפעלים האירופיים (לא חובה להיות ישראלי כדי להזדהות).
יש דברים יותר חשובים מהבנה בכדורגל.