קצת גאווה ישראלית בימים לא קלים: האגודה למכונות מחשוב (ACM) הודיעה אתמול כי פרופ' אבי ויגדרזון מהמכון למחקר מתקדם בפרינסטון הוא הזוכה בפרס טיורינג למדעי המחשב לשנת 2023.
פרופ’ ויגדרזון (67), יליד חיפה, השלים תואר ראשון בפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב בטכניון. לאחר שסיים את לימודי התואר הראשון בשנת 1980 הוא המשיך לתואר שני ודוקטורט בפרינסטון, וכיום הוא משמש חוקר במכון ללימודים מתקדמים באוניברסיטה היוקרתית. הוא הישראלי השישי שזוכה בפרס היוקרתי ובמיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
yk13880985
yk13880985
(פרופ' אבי ויגדרזון (משמאל) עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון | צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)
במהלך השנים פירסם פרופ' ויגדרזון מאות מאמרים וזכה בשורה של פרסים ומלגות ובהם מלגת אלון, פרס גדל, פרס קוננט, פרס נבלינה ופרס אבל (Abel Prize). כדי להנגיש את תחום הסיבוכיות ואת קשריו לתיאוריה של מדעי המחשב כתב פרופ’ ויגדרזון ספר בשם: “מתמטיקה ומחשוב – תיאוריה שחוללה מהפכה בטכנולוגיה ובמדע”.
ביוני 2023 קיבל פרופ' ויגדרזון תואר דוקטור לשם כבוד מהטכניון, זאת "על תרומתו החשובה ועל מנהיגותו בתחומי התיאוריה של מדעי המחשב ובמתמטיקה בדידה, לרבות תורת הסיבוכיות, הצפנה, גרפים מרחיבים ועוד; ולאות תודה על קשריו ארוכי השנים עם הטכניון, שתחילתם בלימודי התואר הראשון".
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון בירך את פרופ' ויגדרזון ואמר: "אנחנו גאים מאוד בהיותו בוגר הטכניון ובקשריו ארוכי השנים עם קהילת החוקרים שלנו. הזכייה בפרס טיורינג מבטאת את ההכרה העולמית בתרומותיו יוצאות הדופן של פרופ’ ויגדרזון ואנו מברכים אותו על הכבוד הרב ושמחים בשמחתו".
דקאן הפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב פרופ' דני רז אמר כי "פרופ' ויגדרזון הוא מופת לבוגרים שלנו – בוגר שסיים את לימודיו ומאז הקדיש את הקריירה שלו לקידום הידע האנושי. כחוקר מבריק בשני התחומים האלה, מתמטיקה ומדעי המחשב, ובממשק ביניהם, אין ראוי ממנו לקבל את הפרס".
פורסם לראשונה: 00:00, 11.04.24