"היפהפייה של עזה", סרט תיעודי על צעיר עזתי שנאלץ לברוח לישראל, בשל נטיותיו המיניות ופוצח בחיים חדשים בתל-אביב כאישה טרנסית, יוצג בפסטיבל קאן בחודש הבא. כך הוכרז אתמול במסיבת עיתונאים, שנערכה בפריז. תיירי פארמו, המנהל האמנותי של אירוע הקולנוע החשוב בעולם, מיהר לציין שהסרט צולם לפני המלחמה בעזה.
"היפהפייה של עזה" יוצג מחוץ לתחרות הרשמית והולך להיות אחד הסרטים המסקרנים, מעוררי העניין והמתוקשרים של הפסטיבל. על הסרט חתומה יולנד זאוברמן, במאית צרפתייה-יהודייה, שבעבר כבר ביימה סרטים תיעודיים בישראל: "M" על מנחם לאנג שנוצל מינית בידי רבנים בישיבה שבה למד ו"האם הייתם שוכבים עם ערבי?" שבו ראיינה בליינים ובלייניות בירושלים ובתל-אביב ושאלה אותם אם הם היו מקיימים יחסי מין עם ערבים.
1 צפייה בגלריה
yk13882558
yk13882558
("היפהפייה של עזה")
בשלב זה, אין בתחרות הרשמית סרט ישראלי. אך בקרב על "דקל הזהב", משתתף "אמיליה פרז", סרטו של הבמאי הצרפתי המוערך ועטור הפרסים ז'אק אודיאר, שבו משתתף השחקן הישראלי מארק איווניר, שעושה קריירה נאה ומתמשכת בהוליווד. מדובר במחזמר קומי המתרחש במקסיקו ועוסק בעורכת דין שנדרשת לסייע לברון סמים להיעלם לתמיד. איווניר מגלם רופא ישראלי, והקאסט המרשים כולל גם את זואי סלדנה וסלינה גומז.
בתחרות הראשית יתמודד גם "או, קנדה", סרט חדש של פול שרדר, שבו מככבים ריצ'רד גיר ואומה תורמן, ואחת השותפות בהפקתו הוא חברת ההפקות הישראלית SIPUR – של גלעד אמיליו שנקר ואייל רימון.
בראש חבר השופטים תעמוד גרטה גרוויג, הבמאית של המגה-להיט "ברבי". פרס מפעל חיים יוענק לג'ורג' לוקאס, האיש שברא את סאגת "מלחמת הכוכבים".