הכפר אל-מועייר בשעות שאחרי איתור הגופה של בנימין אחימאיר, הנער שנרצח, הפך לזירת עימותים קשים בין פלסטינים למתנחלים שהציתו בתים כ"פעולת נקם". בעימותים האלימים הותקף צלם "ידיעות אחרונות" ו-ynet שאול גולן בידי קבוצת מתנחלים.
"הסתובבתי בכפר וצילמתי תמונות. ראיתי חבר'ה רעולי פנים, יהודים, יוצאים מתוך שדה זיתים, ומסתובבים בכפר כאילו אין אלוהים. כאילו הכפר שלהם. הם שרפו בתים ותיעדתי", הוא מספר, ומוסיף שהסתתר באחד הבתים מתחת לשולחן כדי שלא יראו אותו. "אחד הילדים ראה וקרא לכולם. הם פירקו אותי במכות, שברו לי את האצבעות ושרפו לי את כל התיק וציוד הצילום. אחר כך הם חיפשו לי בכיסים מחשש שיש לי איזה כרטיס זיכרון שהם מתועדים בו".
1 צפייה בגלריה
yk13883240
yk13883240
(צילום: איתי רון, ״הארץ״)
"חלק היו במדי צה"ל ורובים. 30-20 איש הכו אותי וצעקתי 'הצילו' בתקווה שחיילים ישמעו אותי, אבל החיילים זה הם. ערבים לא היו עושים לי דבר כזה. שכבתי על הרצפה וכל אחד נותן בעיטה, בראש ובבטן. השאירו אותי עירום (מציוד). זרקו לי גם את המפתחות של האופנוע לאש. הייתה להם שנאה בעיניים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לאפשרות של פעולת נקמה בהודעתו על הירצחו של בנימין אחימאיר, והעביר מסר לתושבי האזור: "אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה". גם שר הביטחון יואב גלנט אמר כי הוא "כואב את מותו של הנער בנימין אחימאיר, שנרצח בדם קר בידי מחבל שפל", אך ציין בפנייה לציבור: "תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים".