מעצב האופנה רוברטו קוואלי, "מלך הדפסי החיות", הלך ביום שישי לעולמו בגיל 83 בביתו בפירנצה. הוא השאיר אחריו שישה ילדים, בהם תינוק בן שנה מבת זוגו, הדוגמנית סנדרה ברגמן.
את מותג האופנה הנושא את שמו הקים קוואלי בשנת 1970, ושנתיים לאחר מכן פתח את הבוטיק הראשון שלו, לימבו, בסן-טרופה, שם מכר גם מעצבים נוספים. כבר מתחילת דרכו העיצובית נחשב לפורץ דרך בזכות תהליך הדפסה חדשני על עור, שעליו רשם פטנט.
1 צפייה בגלריה
yk13882877
yk13882877
(קוואלי | צילום: Gareth Cattermole, גטי אימג'ס)
בהמשך הגיעו הדפסי החיות והשמלות החושניות, המזוהות עם בית האופנה עד היום, ועליהן היה אחראי. בהרצאה באוניברסיטת אוקספורד ב-2013 הסביר קוואלי את התשוקה שלו להדפסי חיות, שבהם השתמש בפריטי קז'ואל כמו מכנסי ג'ינס ועד שמלות שטיח אדום: "אני אוהב את הטבע. לבעלי חיים יש את השמלות הטובות ביותר. אלוהים עשה אותם לבושים היטב. נשים אוהבות את העיצובים האלה, הן מרגישות בהן טבעיות".
באמצע שנות ה-90 חולל קוואלי מהפכה בעולם הדנים עם כמה חידושים, בהם ג'ינס סטרץ', שהמציא על ידי הוספת לייקרה לבד הדנים. יחד עם הדפסי חיות ובגדי העור, הפך הג'ינס לחומר מרכזי בסגנונו של המעצב, מה שהוביל בשנת 1998 להקמת קו הג'ינס הצעיר, Just Cavalli.
בשנת 1973 פגש קוואלי את מעצבת האופנה הישראלית תמרה יובל ג'ונס, מבכירות המעצבות הישראליות ולשעבר ראש המחלקה לאופנה בשנקר וראש המחלקה לאופנה וצורפות בבצלאל. השניים הכירו דרך בת זוגו לשעבר של המעצב, הדוגמנית הישראלית חוה לוי, שהתגוררה אז בפריז.
יובל ג'ונס החלה לעבוד עם קוואלי בשנות ה-70 ושבה לעבוד איתו שוב בתחילת שנות ה-2000. "הייתה לו אהבה מאוד גדולה לישראל", סיפרה יובל ג'ונס. "הנשים הישראליות נראו בעיניו חזקות ויפות, אל מול הנשים האיטלקיות שהיו אז צייתניות ושמרניות. אנחנו היינו ערימת אמזונות בהשוואה אליהן, והוא מאוד העריך את העצמאות שלנו, והיה מאוד פרו-ישראלי. שנות ה-70 בישראל היו תקופה יפה".
קוואלי פרש מתפקידו במותג ב-2015. כיום מעצב למותג המעצב פאוסטו פואיזי, שספד לו בחשבון האינסטגרם של המותג: "הרגשתי כבוד גדול לעבוד תחת המורשת שלך וליצור עבור המותג שייסדת. נוח על משכבך בשלום, מגדלור של השראה עבור אחרים, ובמיוחד עבורי".