ביהמ"ש העליון דחה לפני מספר ימים בקשת רשות ערעור שהגישה חברת אל על על החלטה של ביהמ"ש המחוזי לאשר ניהול תביעה ייצוגית נגדה בטענה כי אל על הטעתה כביכול את ציבור הלקוחות מאחר ולא גילתה בפניהם כי קיימים במטוס מושבים בעלי מגבלת הטיה של המושב. העליון: "עצם הנכונות של חלק מהנוסעים לשלם תוספת כספית בעבור מיקום ונוחות המושב מהווה לכאורה אינדיקציה חזקה לכך שהמדובר בעניין מהותי. התובענה הייצוגית הוגשה באמצעות עוה"ד טל ספיר ואיתי רובין. תגובת אל על: "החברה תלמד את ההחלטה ותגיש את כתב הגנתה לתביעה הייצוגית כנדרש".

האבטלה ירדה במארס ל-3.1% ומספר המשרות הפנויות עלה

נמשכת הירידה באבטלה. בחודש מארס היו בישראל רק 139.7 אלף מובטלים, שהם 3.1%, לעומת 142.2 אלף בלתי מועסקים בחודש פברואר, שהיוו 3.2% מכוח העבודה במשק הישראלי. כך עולה מנתונים שפירסמה אתמול הלמ"ס. מצב המשק משתפר גם בתחום המשרות הפנויות, כאשר חברות ועסקים חזרו להציע עבודה במשרות רבות. במארס נרשמה עלייה חדה – 132,942 משרות לעומת רק 125,212 משרות בפברואר.
גד ליאור

טסלה מפטרת 10% מהעובדים – כ-14 אלף משרות

טסלה מפטרת 10% מכוח העבודה העולמי שלה, על רקע הירידה בביקוש למכוניות חשמליות והתגברות התחרות בסין. לפי הדיווחים, החברה מתכוונת לקצץ בסביבות 14 אלף משרות. היא מעסיקה כ-140 אלף עובדים. "לאורך השנים צמחנו במהירות ופתחנו מספר מפעלים ברחבי העולם", כתב המנכ"ל אילון מאסק בהודעה לעובדים שהודלפה לאתר Electrek. "הצמיחה המהירה הובילה גם לכפילויות בתפקידים ובמשרות בחלק מהתחומים. חשוב ביותר לבחון כל אספקט בחברה למען הורדת עלויות והגברת הפרודוקטיביות. ביצענו בדיקה מקיפה של הארגון והגענו להחלטה הקשה שיש לצמצם את מספר העובדים ביותר מ-10% ברחבי העולם".
סוכנויות הידיעות