באמצע פעילות מבצעית של לוחמי צה"ל עשרות או מאות מטרים בתוך שטח לבנון, בלילה שבין ראשון לשני, אירע פיצוץ עז. ארבעה לוחמים מגולני ומיהל"ם נפצעו, ופונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. חיזבאללה לקח אחריות, והודיע כי הפיצוץ נגרם כתוצאה ממטעני חבלה שהוטמנו, והופעלו כשהכוחות זוהו בשטח.
מצבו של אחד מהם קשה, שניים נוספים במצב בינוני ואחד במצב קל.
סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר צבי שלג, עדכן אתמול על מצב הפצועים: "למרכז הרפואי לגליל הגיעו ארבעה לוחמי צה"ל, אחד במצב אנוש ושלושה במצב קל עד בינוני. החייל שמצבו אנוש הוכנס באופן בהול לניתוח חירום להצלת חייו. בתום הניתוח הועבר למחלקה לטיפול נמרץ כללי, שם הוא מאושפז במצב קשה ויציב, מורדם ומונשם"
גם אתמול המשיך צה"ל לתקוף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, ובין השאר מטוסי קרב תקפו עמדות שיגור, תשתיות טרור ומבנים צבאיים במרחבים צדיקין, אל מטמורה, לבונה ועייתא א-שעב. לפי צה"ל, הכוחות גם "תקפו להסרת איום" בעייתא א-שעב ולבונה. תושבים במושב מרגליות תיעדו אתמול לפנות ערב פטריות עשן גדולות שכיסו את האיזור באפור, בעקבות ירי טילים ממטוסי חיל האוויר שהשמידו ככל הנראה מטרות טרור בכפר מרכא שהשקיפו במשך שנים על בתי היישוב. “אנחנו מקווים שצה”ל ימשיכו ככה בכל הכח”, אמר ל”ידיעות אחרונות” איתן דוידי, יו”ר ועד המושב. “אנחנו מברכים על המהלך ודורשים את הסרת האיום והמקור לירי הבלתי פוסק אל בתינו מלבנון”.
בעיתון אל-אחבאר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, טענו אתמול כי "לא היה עיסוק בינלאומי" בגזרה הזו בשבועות האחרונים, מאחר ש"כל המדינות הנוגעות בדבר השתכנעו שלא ניתן להגיע לפריצת דרך מדינית או צבאית". נכתב כי הדברים עשויים להשתנות בקרוב בעקבות התפתחויות אזוריות, ובהן אפשרות שארה"ב תלחץ על ישראל להסכים להפסקת אש ברצועת עזה. בנוסף, צוין, בלבנון חוששים מפני אפשרות שישראל תגיב למתקפה האיראנית באמצעות תקיפת יעדים בשטחה.