זה כבר מיזם ההתנדבות השלישי של תלמידי בית הספר "ברנקו וייס קשת" במזכרת בתיה, שמאז פרצה המלחמה הספיקו לגייס כסף ולערוך על האש לחיילים במוצב נחל עוז, ובהמשך סייעו לחקלאים במושב תלמים ליד שדרות. והם לא עוצרים: בימים אלה הם מתגייסים לטובת נשות חיילי המילואים, ומנצלים את ימי החופשה כדי לסייע להן בניקיון הבתים לקראת פסח.
"הרגשנו שאנחנו רוצים לתרום ולתת את חלקנו במלחמה", מספר אורי דביר על תחילת ההתנדבויות, "סיירנו בחמ"ל בנחל עוז, ששם נרצחו גם חברים ומכרים שלנו".
1 צפייה בגלריה
yk13886973
yk13886973
("רצינו לתת את חלקנו במלחמה". תלמידי התיכון מנקים את בתי המילואימניקים | צילומים: ריאן פרויס)
אורי, תלמיד כיתה י"ב, הוא מי שיזם את הרעיון לסייע בניקיון בתים לפסח. תלמידי השכבה נרתמו למשימה, התחלקו לצוותים ובתיאום עם המשפחות הגיעו לנקות את הבתים. "הרעיון הוא לתת לחיילים ולמשפחותיהם תחושה שאנחנו פה, מבינים אותם ותומכים בהם", הוא מסביר.
הוא מוסיף כי "אנחנו רוצים שהם ירגישו שיש להם עזרה, במיוחד בתקופה כזאת שדורשת קשב, תפעול בית וילדים והרבה תמיכה".
תמר אברמסון, אחת מנשות המילואימניקים, התרגשה מהתלמידים שהגיעו אליה הביתה. "זה יותר ממשימת ניקיון", היא אומרת, "זה חיבור עמוק עם הקהילה והרגשה שאנחנו לא לבד. לקח לי זמן לקלוט שסבב ב' של המילואים נוחת בערב פסח. ברגע של הצפה פתאום ראיתי את הפרסום של החבר'ה של קשת. הם תיקתקו את המטבח ואת הרכב וגם עוד פינות בבית, אבל הם בעיקר עשו את זה בשמחה ונתנו לי הרגשה שאני ושאר משפחות המילואים לא לבד".
"אלו הרגעים שממלאים אותך באנרגיה", היא מסכמת, "שנותנים לך כוח להיות עוד ערב לבד ולתמוך בבן הזוג שבצבא, ובעיקר הם מזכירים לך שהעם הזה מדהים ושווה את הכל".