הוועדה המקצועית של ההתאחדות אישרה אתמול את מינויו של רן בן-שמעון לתפקיד מאמן הנבחרת בחוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות. בן-שמעון עצמו לא הגיע לישיבה, כיוון שהוא עסוק במאבקי האליפות של קבוצתו א.א.ק לרנקה בקפריסין, אבל הוועדה אישרה את המלצתו של היו"ר שינו זוארץ.
זוארץ אמר: "לאורך כל הדרך הקפדתי לשתף את חבריי לוועדה המקצועית במחשבות ובתוכניות שלי לגבי מאמן הנבחרת. אני שמח שלאחר דיון ענייני הסכימו כולם להמליץ למזכירות על מינוי רן בן-שמעון למאמן הנבחרת בארבע השנים הקרובות. רן הוא לא רק שחקן נבחרת ישראל בעבר וקפטן, אלא מאמן מצוין בזכות עצמו ונהנה כמובן מניסיון בהדרכת נבחרת בוגרת. הידע שלו, האמונה והתשוקה היו גורם מרכזי בהבעת האמון של הוועדה בו. יורו 2028 הוא היעד המרכזי ומכאן האמונה שלנו בעבודה ארוכת טווח. אני מקווה שבהקדם תתאפשר חזרת המשחקים הבינלאומיים לישראל, כדי שהנבחרת תיהנה מתמיכה אדירה של הקהל באתגרים הגדולים שלנו בליגת האומות מול איטליה, בלגיה וצרפת ובמוקדמות מונדיאל 2026".
בן-שמעון ישתכר 65 אלף שקל בחודש ויחתום על חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות בכפוף להשגת מינימום מקום רביעי במוקדמות המונדיאל, אחרי שמנכ"ל ההתאחדות ניב גולדשטיין סגר את תנאיו מול סוכניו. הוא ייכנס רשמית לתפקידו ב-1 ביוני, אחרי שהמינוי יאושר גם במזכירות ההתאחדות. הבכורה שלו תהיה במשחק ידידות בבודפשט מול הונגריה ב-8 ביוני, ובספטמבר יתחיל קמפיין ליגת האומות בבית אחד עם צרפת, בלגיה ואיטליה.
רב"ש מקווה להגיע לנבחרת כאלוף קפריסין. לרנקה מדורגת כרגע במקום השני, מרחק נקודה מהמוליכה אפואל ניקוסיה, כשנותרו עוד שלושה משחקים לסיום העונה.