שתי חברות נושות של חברת הנדל"ן "צברים" המבקשות למכור את הבית בסביון של ד"ר נאוה מיכאל צברי, נכדתם של מייסדי קבוצת שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל שהיה הבעלים של צברים, טוענות כי האלמנה מנסה לחמוק ממשכנתה שנרשמה על ידיה.
התגובה הוגשה אתמול על ידי החברות יסודות ב' נדל"ן ופיתוח וחברת הביטוח איילון שליוו את פרויקט הנדל"ן של חברת צברים והינן נושות מובטחות. שתי החברות הנושות המיוצגות על ידי עו"ד חגי אולמן ועו"ד נועה סולומון ממשרד יהודה רוה טוענות כי האלמנה לא שילמה את חובה למימוש משכנתה בסך 15 מיליון שקל על נכס ולכן יש להורות על מכירת הבית בסביון ולמנות כונסי נכסים לצורך מימוש המשכנתה. "כספי מימוש המשכנתה, אמורים לשרת את השלמת הפרויקט וככל שלא יתקבלו הכספים – ייאלצו הרוכשים להוסיף מכיסם, סך של 15 מיליון שקל", טוענות החברות הנושות.
2 צפייה בגלריה
yk13888363
yk13888363
ד"ר נאוה מיכאל צברי | צילום: אייל פרידמן

2 צפייה בגלריה
yk13888621
yk13888621
עו"ד חגי אולמן | צילום: ישראל הדרי
כלפי האלמנה טוענות החברות הנושות בפני בית המשפט כי "מדובר בבקשה מופרכת מעין כמוה וחסרת תום לב באופן קיצוני, אשר מטרתה לחמוק ממשכנתה שנרשמה על ידי נאוה מיכאל צברי – ד"ר באוניברסיטת תל-אביב ואשת עסקים עשירה. משכנתה אשר הועמדה כדי להבטיח את חובות החברה לנושות המובטחות, ואשר מימושה נדרש כעת, לאור החובות העצומים של החברה החייבת, ועל מנת להשלים פרויקט בנייה בו החלה החברה החייבת לבנות 108 דירות ומכרה 102 מהן לרוכשים אשר משוועים לקבלת דירותיהם".
עוד נכתב: "כעת, כאשר היא נדרשת לעמוד בהתחייבויותיה, עושה היא כל שלאל ידה על מנת לחמוק מהתחייבויותיה, באופן מחפיר".
צברים נקלעה לחוב של כ-144 מיליון שקל ולחברה מונה נאמן וכן כונס נכסים לפרויקט של החברה ביפו. צברי נפטר במפתיע באוקטובר ואלמנתו טענה לאחרונה במסגרת תביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי הבית שבו היא מתגוררת בסביון הוא שלה ויש לדחות בקשה של נושות חברת צברים למכור את ביתה. "כל חטאי היה אהבתי הרבה למר צברי, התמימה בדיעבד. לא עלה בדעתי כי מר צברי עלול לבקש ממני אי פעם לבצע פעולות שעלולות לסכן אותי לא כל שכן את בית מגורי. במהלך השנים, ועל אף שלא הייתי מעורבת כלל בעסקיו של בעלי המנוח, העברתי לו כספים בהיקפים משמעותיים הנאמדים במיליוני שקלים. זאת עשיתי מבלי שקיבלתי על כך דבר בתמורה ומבלי שהייתי מעורבת בעסקי בעלי המנוח בדרך כלשהי", טענה.
מטעם עורכי דינה של נאוה מיכאל צברי נמסר: "טענותינו הוצגו בכתב התביעה והן מדברות בעד עצמן".