המצב הביטחוני בישראל והמלחמה המתמשכת יוסיפו לעלות לכולנו ביוקר. אתמול הודיעה ענקית הלואו-קוסט הבריטית איזיג'ט שהיא עוצרת את פעילותה בישראל עד סוף אוקטובר, בשל הלחימה המתמשכת והכוננות הגבוהה לקראת הסלמה אפשרית. ההחלטה תגרום לביטול של אלפי כרטיסים בקיץ, דבר שיוביל בהכרח להעלאה נוספת במחירי הכרטיסים של החברות שכן טסות, שגם כך הם יקרים בהשוואה לשנים קודמות.
לפי הודעת איזיג'ט, "כתוצאה מהמצב המתמשך והמתפתח בישראל, איזיג'ט קיבלה החלטה להשעות את טיסותיה לתל-אביב לשארית עונת הקיץ - עד 27 באוקטובר. ללקוחות שהזמינו טיסות בקווים לישראל וממנה עד לתאריך הזה מוצעות אפשרויות הכוללות החזר כספי מלא".
1 צפייה בגלריה
yk13888360
yk13888360
(צילום: ערן גרנות)
ההודעה הגיעה יום בלבד אחרי שהחברה הודיעה על השעיית פעילותה בישראל עד 21 באפריל. איזיג'ט, נזכיר, חזרה לטוס לישראל בחודש שעבר עם קווים ללונדון (לוטון), אמסטרדם, ברלין, באזל, ז'נבה ומילאנו.
יניב לניס, מייסד אתר "טיסות סודיות", אמר אתמול: "החלטת איזיג'ט היא פגיעה קשה בעשרות אלפי ישראלים שתיכננו את החופשות לקיץ ולחגים. לנוסעים שנפגעו אין חלופה זולה לטיסות אחרות והם ייאלצו לשלם מחירי עתק לטיסות חלופיות, או לדחות את חופשתם למועד מאוחר יותר. בקיץ הקרוב צפויות גם חברת וויז אייר וגם חברת ריינאייר לפעול מהארץ במתכונת חלקית מצומצמת, ולאור מחסור המושבים הצפוי בעונת הקיץ הקרובה אנו צופים שמחירי הטיסות ימשיכו לזנק".
לדברי לניס, "חשוב לזכור שחברות התעופה מחפשות ודאות ויציבות לפעילותן, ואני סבור שחברת איזיג'ט תסיט את המטוסים והצוותים לקווים רווחיים בתוך אירופה לעונת הקיץ הקרובה. בנוסף, לאור המתיחות בין ישראל לאיראן, ראינו בתחילת השבוע ביטולים של עשרות חברות תעופה זרות שרובן חזרו לטוס מנתב"ג. חברת התעופה אייר אינדיה הודיעה על השעיית הטיסות עד לשבוע הבא (21.4) וחברת יונייטד איירליינס הודיעה על השעיית הקו ללא תאריך חזרה. אני סבור שהם ממשיכים לבחון את החלטתם ומקווה שיחזרו בקרוב".

החזר מלא

יוני וקסמן, המשנה ליו"ר אופיר טורס, אמר אתמול ל"ממון": חברות התעופה הזרות מקשיבות לחדשות בישראל ומקבלות את החלטות בעקבות המצב. איזיג'ט שהחליטה לבטל עד סוף אוקטובר תחזיר החזר מלא למי שרכש דרכה כרטיסים. מסיבות אלו אנו ממליצים למי שעדיין רוצה לקחת את הסיכון ולהזמין בחברות אלו, שלפחות את שאר שירותי התיירות להזמין עם אפשרות החזר, כמו בתי מלון".
וקסמן הסביר, כי "גם אם איזיג'ט מחזירה את הכסף עדיין זה לא אומר שהמלונות יוותרו, אם הוזמנו מלונות ללא החזר. למי שעדיין לקח חופשה ורוצה להתאוורר אנחנו ממליצים לבדוק חבילות נופש ליעדים הקרובים כמו רודוס וכרתים, כאשר גם יעדי קפריסין במחירים מאוד נוחים לחג הפסח. הדילים האלה כוללים טיסות וחלקן כוללות כבר את הכבודה, מלון והעברות".