מסתמן: חברת סטנדרד אנד פורס לא תוריד את דירוג האשראי של ישראל, אף כי צפוי דוח חמור של כלכלנים החברה שיפרט את הסיכונים במשק הישראלי. כך מתרשמים בכירים במשק שכלכלני חברת דירוג האשראי הגדולה בעולם נועדו איתם בימים האחרונים. הדוח עומד להתפרסם ב-10 במאי.
ל"ממון" נודע שבשיחות ארוכות במיוחד שקיימו הכלכלנים, הפעם באמצעות תוכנת זום ולא בעת ביקור בארץ כנהוג מדי שנה, התבטאו הכלכלנים כי המשק הישראלי מצוי בנסיגה וכי הם מודאגים בעיקר מפני האפשרות של החמרה במצב הביטחוני במזרח התיכון, אולם לא הביעו שום חשש שמדינת ישראל לא תוכל לעמוד בהחזר חובותיה הגדולים במצב הנוכחי אם לא תהיה החמרה בגירעון בתקציב המדינה.
סטנדרד אנד פורס היא החברה השלישית בעולם שמדרגת מזה כ-25 שנים את דירוג האשראי של ישראל, שלא ירד מעולם עד שחברת מוד'יס, השנייה בחשיבותה בעולם הפיננסי, הודיעה על הפחתת הדירוג לפני שבועות אחדים. החברה השלישית בגודלה בעולם, פיץ', נמנעה מהורדת דירוג האשראי לפני ימים אחדים, אולם הורידה את תחזית הדירוג מיציבה לשלילית, תוך הסבר שמהלך זה עלול להוביל בחודשים הבאים גם להורדת הדירוג עצמו.
הגורמים חברתיים הבכירים שעימם שוחחו כלכלני סטנדרד אנד פורס התרשמו שבחברה לא מודאגים יותר מדי מהגירעון הגבוה שצופים במשרד האוצר לשנה הנוכחית, 6.6%, אולם מביעים חשש שאם הגירעון יהיה גבוה בהרבה מהשיעור הזה יהיה קשה לממשלת ישראל להימנע בתקציב שנת 2025 מהעלאות מסים משמעותיות וקיצוץ מסיבי בהוצאות שיחייבו סגירת משרדי ממשלה ופיטורי עובדי מדינה.
בחברה סבורים שחברות פיננסיות בישראל, בנקים וחברות ביטוח, מבוססות מאוד ואין חשש לקריסת חברה פיננסית גדולה בישראל, כפי שאירע בשנים האחרונות בארה"ב ובאירופה.