הפרסום אתמול ב"ידיעות אחרונות" על אודות המנגנון לאיתור פעילי שמאל ואנרכיסטים שאותו הקים השר איתמר בן גביר, גרר תגובות זועמות בארגוני שמאל ואף קריאה לפתיחה בחקירה.
"הניסיון של המורשע בטרור בן גביר להרחיק פעילים משטחי הגדה המערבית הוא צעד פשיסטי מסוכן שלקוח ממשטרים אפלים", אמרו אתמול בארגון "שלום עכשיו". "זהו ניסיון רדיפה שקוף נגד מי שחושפים אירועי אלימות, נישול וגזל של מתנחלים כלפי פלסטינים. אסור לאפשר לפירומנים בממשלה ובשטח להבעיר את הגדה ולהפוך אותה לחזית לחימה נוספת. נמשיך לדווח לציבור על מפעל ההתנחלויות וניאבק יחד עם הפעילים נגד האלימות והנישול, על אפו וחמתו של בן גביר".
ארגון "קול רבני לזכויות אדם" (לשעבר: רבנים לזכויות אדם) קרא אתמול ליועצת המשפטית לממשלה לבלום את הקמת הצוות. בהודעת הארגון נכתב: "השר בן גביר מנצל את האלימות הקשה בגדה לצרכיו הפוליטיים, ומבסס לעצמו מיליציה שתפקידה לפגוע בפעילי זכויות אדם. קוראים ליועמ"שית לבלום את יוזמתו להקים 'צוות מיוחד לאיתור פעילי שמאל שמגיעים לגדה', שבמהותו מנוגד לחופש הביטוי ולחופש התנועה, לפעול מיד להתערב על מנת לבלום את אירועי האלימות מצד פורעי טרור יהודי בשטחי הגדה בימים האחרונים, ולמצות את הדין עם הפורעים".
1 צפייה בגלריה
yk13888417
yk13888417
(חשיפת "ידיעות אחרונות", אתמול)
על פי הפרסום אתמול, פעל השר בן גביר על מנת להקים מנגנון מיוחד ביחידה המרכזית של מחוז ש"י, שיפעל נגד אנרכיסטים ופעילי שמאל בגדה. למעשה מדובר בכמה בלשים מתוך הימ"ר שפועלים בשיתוף גורמים בגופים השונים כמו משטרת ההגירה משרד הפנים ועוד, שמטרתו לאתר את אותם פעילים שגורמים, לטענת השר, לפגיעה ביציבות הביטחונית באזור. הקמת המנגון היא תולדה של דיונים בנושא בכנסת שאותם קידם ח"כ (הציונות הדתית) צבי סוכות. המנגנון כבר החל לעבוד והבלשים החלו לעצור פעילי שמאל במקרים שונים ברחבי יהודה ושומרון.