האם בקרוב נראה את בריטניה אוסרת על עישון בתחומיה? חוק חדש שעבר אתמול בפרלמנט הבריטי בקריאה ראשונה נועד לאסור על מי שנולדו לאחר שנת 2009 לעשן בימי חייהם. החוק למעשה יעלה את הגיל המותר לרכישת סיגריות בכל שנה, כך שכל מי שיהפוך השנה לבן 15 לא יוכל יותר לרכוש סיגריות לעולם. לעד, הגיל המותר יהיה ארבע שנים מעל לגילו.
1 צפייה בגלריה
yk13889319
yk13889319
(מה צ'רצ'יל היה אומר על החוק החדש? | צילום: אי־פי)
בריטניה מנסה באמצעות החוק, שמוביל ראש הממשלה רישי סונאק, לייצר דור שהעישון לא יתאפשר לו – עד שלא יהיו יותר מי שיעשנו סיגריות בממלכה. החוק כאמור עבר אתמול בהצבעה הראשונה, כש-383 חברי פרלמנט הצביעו בעדו ו-67 הצביעו נגדו. אלא שצפויה עוד דרך ארוכה עד אישורו הסופי: מלבד העובדה שהחוק יצטרך לעבור ועדה והצבעה נוספת לפחות כדי לעבור, חשוב לזכור כי מתוך 67 המתנגדים 57 היו חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית של ראש הממשלה סונאק.
המפלגה השמרנית בכלל נמצאת במשבר עמוק, עם 22% תמיכה בלבד על פי סקר שנערך השבוע. זאת לעומת 44% למפלגת הלייבור. במילים אחרות, ייתכן מאוד שהמפלגה שמקדמת את המהפכה בתחום העישון כלל לא תזכה לראות אותה מתממשת. על כך אמר חבר הפרלמנט הבריטי ווס סטירלינג ממפלגת הלייבור: "אם נזכה להרכיב את הממשלה הבאה, הלייבור יטמיעו את האיסור הזה".