רמי קלינשטיין
פסח ראשון בלי אמא
"היי אמא. מדי פעם אני כותב ככה לספר לך מה קורה. ועכשיו מגיע פסח ואת לא תהיי אז חשוב לי שתדעי כמה אני מתגעגע. תמיד הקפדת מכולם, עם כל הליברליות שלך, שבקריאת ההגדה לא מדלגים. קוראים מה שיש לקרוא ושרים מה שיש לשיר. וראיתי תמיד שבסוף הארוחה אם לאף אחד לא היה כוח ל'אחד מי יודע' ו'חד גדיא', בואי נגיד שזה פחות מצא חן בעינייך. אז מבטיח להתעקש יותר, אמא שלי.
"אתגעגע לעוגת המצה שלך כי שלך הייתה הכי טובה. רטובה משוקולד ויין. אבל בול. והחרוסת, וואו, עכשיו נזכרתי בחרוסת. צריך לשאול את דורית אחותי אם השארת את המתכון. הילדים במיוחד יתגעגעו לוופלים הכשרים לפסח של 'סבתא רותי' שהיית מכינה עם הכלי המיוחד שאמא שלך הביאה עוד מגרמניה.
אז נכון שבעניין הקניידלך לא ראינו עין בעין. את אהבת אותם מתפרקים. אני רציתי אותם קשוחים. נראה לי שהשנה אבקש במיוחד שיהיו רכים כאלה כמו של אמא שלי.
"אני שמח שלא עברת את חצי השנה הנוראית כאן ויודע שאיפה שאת לא נמצאת, את כואבת את המצב. היית תמיד ציונית ברמ"ח איברייך ולא בטוח שהלב שלך היה עומד בכל הרוע של התקופה. אבל בין כה וכה אף פעם לא אהבת להרחיב בעצב. לא יודע אם זה בא לך מהבית היקי או מקיבוץ בית השיטה. אבל לא הייתה אמא ג'דאית כמוך. אז מבטיח לנהל את הסדר ביד רמה ובלי דילוגים ושטויות.
בשבת בחול המועד, בהופעה בשוני, זו תהיה הפעם הראשונה שלא תהיי שם. אבל אני אשיר כאילו את יושבת בשורה הראשונה ומחייכת אליי את החיוך האופטימי שלך".
אליאב זוהר
מחכה למצה המגולגלת
"בליל הסדר אהיה בבית עם המשפחה והאישה שלי. הכי אוהב מצה מגולגלת עם בשר טחון, מאכל שאמא שלי עושה בכל שנה בפסח".
סקאזי (אשר סויסה)
ניפגש בחדר הלידה
"את ליל הסדר השנה נעשה אני ושיר ואריה בתנו בבית. זה בדיוק התאריך המשוער של הלידה, אז או בבית או בחדר לידה. הכי אוהב את האפיקומן, וכמו כל ילד פחות את אורך ההגדה".
ירדן ויזל
"יהיה קשה לחגוג"
"השנה נציין את פסח אצל המשפחה של גיסי, עם בעלי וכל המשפחה. אבל מבחינתי זה לא באמת חג, כי אי-אפשר לחגוג כאשר 133 אחים ואחיות שלנו בשבי ומחכים לקבל בחזרה את החירות שנלקחה מהם. מתפללת לשובם של כולם במהרה".
דנה זרמון
מחכה ל"דיינו"
"עושה חג אצל סבתא וסבא שלי בנתניה. הכי אוהבת את השירים בהגדה, בעיקר 'דיינו' כי כל המשפחה נכנסת לטירוף והרמות וזה רגע מצחיק וכיפי של כולם יחד".

טל טלמון
בין כאב לשמחה
"בשנה שעברה חגגתי מוקפת בגברים של חיי: השמש, שלושת הבנים האהובים של לירן, לירן אהבת חיי ואבא שלי היקר והאהוב. השנה אני לא חושבת שיכולה להשתמש במילה 'חוגגת' כשיש לנו חטופים בעזה, כשהמדינה שלנו עוד לא התאוששה מ-7 באוקטובר ויש משפחות שיקיריהן לא איתן.
"הדבר שאני הכי אוהבת בחג הזה הוא הריחות באוויר של בישולים ופריחה. ההזדמנות להעביר את המסורת שגדלתי עליה לשמש שלי ומעל הכל - הביחד".
יעל שלביה
מארחת את ההורים
"השנה נחגוג את ליל הסדר במושב משמר השבעה וגם ההורים שלי באים. יש לי זיכרון חזק מהחג הזה - ההכנות שלי ושל אחותי לשולחן הסדר. ארגון ועיצוב השולחן היה כל שנה התפקיד שלנו, והיינו מקשטות ומשקיעות במשימה".

נטע אלחמיסטר
חג ראשון כאמא
"בליל הסדר אהיה אצל ההורים שלי עם המשפחה המצומצמת שלנו. יש לי יום הולדת בחג וזו הזדמנות לחגוג עם המשפחה, וזה גם חג הפסח הראשון שלי כאמא, עם אל-ים הבן שלנו, וזה מרגש ממש".
עומר נודלמן
מחביאת האפיקומן
"פסח הוא החג האהוב עליי ואבלה אותו עם המשפחה שלי. הכי אוהבת את קריאת ההגדה, השירים, המאכלים. בילדותי חיכיתי כל השנה למצוא את האפיקומן. היום אני זו שמחביאה אותו וגם לזה אני מצפה בקוצר רוח".

איתי לוי
לראשונה על תקן אורח
"בשונה משנים קודמות שבהן ארוחת החג הייתה אצלי בבית, השנה אמא שלי ואני נערוך את ליל הסדר אצל חברים. גם אנחנו כמו משפחות רבות נערוך את הסדר לצד תפילה לשובם של כל החטופים במהרה, שיזכו לחגוג יציאה מעבדות לחירות יחד עם כל עם ישראל שמחכה לשובם".
ליטל שוורץ
בין טריפולי לאשכנז
"את ליל הסדר השנה אעשה אצל המשפחה של בן זוגי אייל. אנחנו משפחה טריפוליטאית גדולה ויש מלא-מלא אוכל. חסר לי הקניידלך אבל לא נורא, ביום למחרת הולכים לאשכנזים - פחות שמח ופחות אוכל. בילדות בדרך כלל הייתי נרדמת באמצע ההגדה, אבל האמת היא שמה שאני הכי אוהבת בחג, זה את הסוף שלו - המימונה והחזרה של הילדים לבית הספר. אני זוכרת שהיו לי שכנים מרוקאים ותמיד קינאתי שאני לא, אמרתי לאמא שלי: למה את פולנייה? ואז הייתי הולכת לחברתי דניס שאמא שלה הייתה מכינה מופלטות וספינג' ומלא דברים. הייתי עוזרת להן להכין שולחן וכמובן נשארת עד המופלטה האחרונה".
מישל גרציג
ליל הסדר במדריד
"אנחנו חוגגים פה במדריד עם משפחה וחברים. כל שנה אני מכינה אוכל ישראלי, כולם לובשים לבן, אני מספרת את סיפור יציאת מצרים ומסבירה על החג. קוראים גם את ההגדה כמובן ומחפשים את האפיקומן".
טיטי איינאו
מתפללת לנס
"השנה את ליל הסדר אחגוג בבית עם המשפחה שלנו, אחי וחמותי וחברים. הדבר שאני אוהבת בחג זה את המשמעות שלו, חג החירות, חג שיצאנו ממצרים וחג שבו פסחה עלינו מכת בכורות. אני מתפללת שאלוהים יעשה איתנו נס כמו נס מצרים ויחזיר את החטופים הביתה".

ירדן ג'רבי
חג ראשון כמאורסת
"השנה אחגוג את ליל הסדר אצל ההורים שלי בנתניה – כמאורסת. אני אוהבת את המשפחתיות, את הבית המלא, ואת הרגע הזה שאנחנו עוצרים את השגרה, ונהנים אחד מהשנייה".
רועי סנדלר
יום הולדת בסדר
"השנה אחגוג את ליל הסדר ויום הולדת 26 יחד, אצל דודה שלי, עם כל השבט. אני מאחל לעצמי שכל החטופים שלנו יחזרו הביתה וניכנס לתקופה רגועה ושלווה, זה מגיע לנו כעם, עברנו הרבה. אני אוהב את המסורת בחגים וחשוב שנשמור עליה, זה הדנ"א שלנו, האחדות והרגשת ההתחדשות שהחג הזה מביא איתו. ובכלל, אני חולה על מצה עם שוקולד, כמו ילד קטן שלא מוכן להתבגר, אבל גם מהר מאוד מתגעגע לחלה, אני פשוט חולה על בצק".
סאבלימינל (קובי שמעוני)
אוהב את הביחד
"נחגוג אצל אחי הגדול עם כל המשפחה. אני אוהב בחג הזה את הביחד, קריאת ההגדה ואת המכות עם הבצל הירוק ב'דיינו'. מאחל חג שמח, חג של חירות לכל האחים והאחיות שלי, עם ישראל חי".
מני ממטרה
עדיפות למצה רטובה
"השנה אני חוגג את פסח אצל המשפחה של פרלה אשתי. רמי דנוך חמי, סולן "צלילי העוד", ישיר לנו את ההגדה וזה תמיד מרגש. אני מחכה לחג הזה כל השנה. מצות זו אהבה שלי בחיים. רטובה כמובן עם חמאה וממרח שוקולד. זה החיים, ממליץ לכולם".