חברת "מנטי רובוטיקס" (Mentee Robotics), שהיו"ר שלה ואחד ממייסדיה הוא פרופ' אמנון שעשוע ("מובילאיי"), חשפה אתמול אב-טיפוס של רובוט אנושי דמוי אדם בשם "מנטי-בוט", המיועד לביצוע מגוון רחב של פעולות במשקי בית ובמחסנים.
1 צפייה בגלריה
yk13890423
yk13890423
(הרובוט "מנטי־בוט")
הרובוט, המשלב בינה מלאכותית, הוא ככל הנראה מן המתקדמים בעולם מסוגו: החברה הדגימה אתמול ביצוע "מעגל פעולה שלם": מפקודה מילולית ועד להשלמתה של משימה מורכבת, הכוללת ניווט, תנועה, הבנת הסביבה, זיהוי אובייקטים ומיקומם, אחיזה והבנת שפה טבעית. הרובוט צפוי לצאת לייצור סדרתי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025.
"מנטי רובוטיקס" נוסדה ב-2022 על ידי שעשוע, שהוא מומחה בעל שם עולמי בבינה מלאכותית, פרופ' ליאור וולף, לשעבר חוקר בכיר במטא, המשמש גם כמנכ"ל, ופרופ' שי שליו-שוורץ, מדען מחשב, המכהן גם כסמנכ"ל הטכנולוגיות של "מובילאיי".
פרופ' שעשוע: "תחום ה-AI נמצא רגע לפני התכנסות טכנולוגיות, ראייה ממוחשבת, הבנת שפה טבעית, סימולטורים עוצמתיים ומפורטים, ומעבר מסימולציה לעולם האמיתי. אנחנו רואים בשילוב הזה את נקודת ההתחלה לעיצוב רובוטים אנושיים מהלכים לכל מטרה, שיוכלו לנוע בסביבה אנושית ויהיו בעלי יכולת תפיסה שמאפשרת ביצוע משימות ביתיות ולימוד משימות שלא אומנו עליהן באמצעות חיקוי".