זו הייתה שבת מדממת במיוחד בכבישי ישראל, עם רצף אסונות עצוב במיוחד. בטווח זמן של שעות התרחשו שלוש תאונות קטלניות בכביש שש, ובמהלך סוף השבוע התרחשה תאונה נוספת, קשה במיוחד, בכביש 1.
לפי חקירת המשטרה, ביום שישי אחר הצהריים סטה נהג ג'יפ מנתיבו במחלף ענבה ופגע בניידת משטרה שחנתה בשולי הכביש. הנהג הרג שני בני אדם, רס”ר דניס שבצוב, מתנדב של משטרת התנועה, ומוחמד עזאם, עובד קבלן שעסק בפינוי הכביש.
3 צפייה בגלריה
yk13894038
yk13894038
(הפוגע שוחרר בתנאים מגבילים. התאונה הקשה בענבה)
זאת, למרות חץ אזהרה בולט עם נורות שהוצב כ-50 מטרים לפני הניידת, והצביע על "עבודות בשול הכביש". על פי ההערכות, הנהג כנראה פגע בהם בהיסח דעת, בשל עיסוק ב"משהו אחר" כגון טלפון או רדיו, או בשל עייפות.
גורם במשטרה סיפר כי הנהג, סרן בצה"ל בן 23, עוכב לחקירה ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים. רישיונו נפסל ל-90 יום.
3 צפייה בגלריה
yk13894305
yk13894305
התאונה בבאקה־ג’ת
הניידת חנתה בשוליים כיוון ששני מתנדבי משטרת התנועה ששהו בה עסקו באותה העת באבטחת עבודות פינוי לחביות שהבעירו מפגינים למען החטופים שחסמו את כביש 1.
שבצוב, שנהרג מפגיעת הג'יפ בניידת המשטרתית, היה נשוי ואב לשני בנים. הוא החל להתנדב במשטרת התנועה לפני חמש שנים. עזאם, עובד הקבלן מטייבה שנהרג לצידו, הועסק על ידי חברת נתיבי היובל אשר מתחזקת את קטע הכביש שבו התרחשה התאונה הקטלנית.
בדר מועטז, עובד שהגיע גם הוא לפנות את הפחים והקרשים משולי הכביש, שיחזר, כשהוא עדיין בזירה ומביט בגופות: "עמדתי לידם, אולי סנטימטרים בודדים. לא מבין איך ניצלתי בנס".
מתנדב משטרת התנועה שהיה בן הזוג של שבצוב למשמרת, שהה בזירה עוד שעה ארוכה לאחר התאונה: "אנחנו חברים טובים. ישבתי בכיסא שליד הנהג בניידת, עם רגל ברכב ורגל אחת כבר על הכביש - ואז הרגשתי בום. איזה בום זה היה. יצאתי וראיתי שאין סיכוי לשותף שלי ולעובד השני בכביש".
3 צפייה בגלריה
yk13894308
yk13894308
רס”ר דניס שבצוב
רס"מ חנוכה רונן, מפקד המתנדבים מתנ"א מרכז ספד למתנדב שנהרג: "הוא הגיע אלינו לפני חמש שנים. הוא תושב בת-ים, נשוי ואב לשני בנים, האחד בן 26 והשני בן 17. הוא עבד כמתקין מצלמות בחייו המקצועיים. זה עצוב שאדם מתנדב לתרום לתחושת הביטחון בכבישים, ומוצא את המוות שלו במהלך המשמרת".
מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון: “המחאה הסתיימה באופן טרגי כאשר שוטר-מתנדב ועובד קבלן היובל נדרסו למוות”.
בתאונה קטלנית נוספת שהתרחשה בליל שישי נהרג פואד חרבט, תושב זימר כבן 30, בהתהפכות רכב במחלף אייל שבכביש 6. צוותי מד"א קבעו את מותו בזירה, ופינו פצוע נוסף במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר-סבא.
בשעות הבוקר המוקדמות התהפך רכב נוסף בכביש 6 לצפון סמוך למחלף באקה-ג'ת. בתאונה נקבע מותו של צעיר כבן 22 ושלושה צעירים נוספים בשנות ה-20 לחייהם פונו מהזירה במצב בינוני עד קשה, וכשהם סובלים מחבלות בגפיים, בראש ובפנים.
בשתי תאונות אחרות במהלך הלילה נהרג צעיר בן 27 בתאונה בין שני כלי רכב במחלף ציפורית שבגליל התחתון. בתאונה נוספת בכביש 6, סמוך לכפר מנחם, נהרג בלילה בין שישי לשבת רוכב אופנוע בן 40 שהתנגש ברכב. בתאונה נוספת נהרגה אישה פלסטינית בכביש 463.