"כל חג שמגיע הוא נקודת ציון לזמן שעבר. ימים הפכו לשבועות, שבועות לחודשים, וכבר יותר מחצי שנה שהוא לא פה, וכל יום שהוא לא נמצא קורע לנו את הנשמה", אומרת בכאב דניאלה דור לוין, אחותו של עידן דור ז"ל, שנרצח במסיבת הנובה.
2 צפייה בגלריה
yk13893807
yk13893807
(משפחתו של עידן והכיסא הריק ליד שולחן החג | צילום: רפי קוץ)
סביב שולחן ליל הסדר יערכו משפחת דור מקום גם לעידן ז"ל. "בכל ארוחה ובכל חג יהיה לו כיסא שהוא שלו. הוא נמצא איתנו", אומרת דניאלה.
עידן דור ז"ל נרצח במסיבת הנובה ברעים ב-7 באוקטובר, אליה הגיע אחרי ארוחת שישי עם משפחתו. הוא היה בן 25 במותו. "הוא התקשר אליי באותו בוקר, שמעתי אותו בורח, שמעתי יריות, שמעתי אותו במנוסת חייו. הוא אמר שהוא מתחבא עם חבר, באיזשהו שלב הוא הפסיק. במשך שמונה ימים לא ידענו איפה הוא ומה קרה לו, אבל אני בכל נשמתי האמנתי שהוא בחיים", משחזרת האחות.
2 צפייה בגלריה
yk13893810
yk13893810
עידן דור ז"ל
"ההלם הראשוני היה כאפה", היא מוסיפה. "מעבר לזה שאתה מאבד אדם יקר לך שאתה מאוד אוהב, אתה מרגיש חלק ממשהו נורא גדול, וזה מקשה על הסיטואציה. כי בעצם אתם קם מהשבעה והמלחמה לא נגמרה, וממשיכים לספור את הימים כי החטופים עדיין בשבי, ועבורנו – זה הימים שעידן איננו. כל יום יש כתבות וגילויים חדשים שפוצעים את הנשמה. זה לא מוות רגיל, הנסיבות הן לא נסיבות רגילות. לפני חודש באו אל ההורים שלי מלהב 433 ואמרו להם שמצאו עוד חלק מהגופה של עידן. זו הייתה נפילה קשה עבור כולנו, שאיפשרה לנו להבין עוד קצת מה הוא עבר. לפתוח את הקבר שלו זה היה דבר נורא ואיום".
למרות הקושי, מקפידה משפחתו של עידן להמשיך ולהיפגש לארוחת שישי בכל שבוע. "כל יום שישי קשה", היא מתארת. "כי עבורנו כל יום שישי היה חג. תמיד עשינו יחד את שישי, לא ויתרנו על הארוחה המשפחתית, אף אחד מאיתנו. החוסר של עידן כואב בגוף ברמה יומית, אבל נשארנו משפחה. משפחה עם חור ענק בלב, אבל משפחה. וזו ההנצחה הכי טובה שאנחנו יכולים לייצר עבורו. הילדים האלה היו רוצים שנמשיך את החיים שלנו. ולכן פשוט אין לנו ברירה, זו הצוואה שלהם. שנמשיך לרקוד ולחיות את החיים".