גדוד נצח יהודה על הכוונת של ממשלת ארה”ב. כך דיווח העיתונאי ברק רביד. שר החוץ האמריקני בלינקן הבהיר אמש כי ההחלטה תצא לפועל בקרוב: "קיבלתי החלטות, אתם יכולים לצפות לראות אותן בימים הקרובים". הסנקציות הן בגין “הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית”.
בין היתר יאסר להעביר לגדוד סיוע צבאי אמריקני וימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארה”ב. אם אכן הדבר יקרה, מדובר יהיה בתקדים היסטורי שכן זאת תהיה הפעם הראשונה שממשלת ארה”ב תטיל סנקציות על יחידה צבאית מישראל.
1 צפייה בגלריה
yk13894170
yk13894170
(גופשטיין | צילום: עמית שאבי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את כוונת הממשל: “אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל היא שיא האבסורד ושפל ערכי. הממשלה תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה”.
בתוך כך, האיחוד האירופי וארה"ב הודיעו גם על הטלת סנקציות על מתנחלים וארגונים ישראליים, ובהם להב"ה ומייסדה בנצי גופשטיין.
האיחוד האירופי החליט להטיל סנקציות נגד ארבעה "מתנחלים קיצונים" ושתי ישויות, בהן להב"ה. לפי ההודעה, הסנקציות מגיעות בעקבות "אלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית". מחלקת המדינה של ארה"ב ציינה מפורשות את יו"ר להב"ה גופשטיין בנימוק כי "תחת הנהגתו, להב"ה וחבריה היו מעורבים במעשים או איומים באלימות נגד פלסטינים". במקביל, משרד האוצר האמריקאי הודיע על סנקציות על שתי ישויות: "קרן הר חברון" ו"שלום אסירייך".
המתנחלים שעליהם הוטלו סנקציות, ושמותיהם הופיעו בהודעת האיחוד האירופי, הם אלישע ירד, מאיר אטינגר, נריה בן פזי וינון לוי.