ב-7 באוקטובר יצא רנ"ג אדיר שלמה ז"ל אל עבר תחנת המשטרה בשדרות, שם שימש כאחראי לוגיסטיקה. הוא נרצח בדרך, לפני שהספיק להגיע ליעדו. אלמנתו, חני שלמה (49), תיסע בערב פסח עם ארבעת ילדיה משדרות לירושלים, לציין את ליל הסדר עם משפחות שכולות נוספות באירוע "הכיסא הריק".
1 צפייה בגלריה
yk13893813
yk13893813
(חני שלמה, אלמנתו של אדיר | צילום: גדי קבלו)
"אי אפשר לחשוב על ליל הסדר בלי אדיר. הוא לא יהיה בכיסא שלו", אומרת חני. "בערב שמחת תורה הוא קנה לי שרשרת שכל כך רציתי וענד לי אותה, אבל לא הספיק לראות אותה עליי. בכל שבת אני מסתכלת על אנשים שחוזרים מבית הכנסת ומחפשת אותו. אנחנו קוראים לפי סדר הגילים את ההגדה והשנה הוא לא יהיה. הוא כל כך אהב את הילדים. הוא כל כך חסר לי".
חני מספרת כי עד היום, חצי שנה לאחר נפילת בעלה, היא לא נכנסת לחדר השינה שלהם. "אני לא יכולה לישון במיטה ריקה. היינו 20 שנה ביחד. הוא אמר לי, 'בחיים אני לא אעזוב אותך'. הוא כל כך אהב אותי. בדרך כלל בשלב הזה לפני החג הייתי מתחילה לבשל ואדיר היה אוכל מהסירים. עכשיו אין לי למי להכין את האוכל שהוא כל כך אהב".
בשבת האחרונה לחייו היא העירה אותו למשמע האזעקות. "הוא קם בבהלה, הסתכל על הטלפון וראה את כמות ההודעות. הוא קם מהר, רץ לחדר של הילדה הגדולה, סגר לה את החלון של הממ"ד, נתן לי נשיקה ויצא. הוא יצא ב-7:02 ובשעה 7:04 הוא נורה. עוברת שעה ועוד שעה. שלחתי לו הודעות והוא לא חזר אליי. בארבע אחר הצהריים התקשרה אליי קצינת נפגעים והודיע לי שאדיר נפל. הם לא יכלו להיכנס לשדרות. צעקתי בבית. הילדים רצו אליי. אמרתי להם שאבא מת".