אם קרלו אנצ'לוטי היה דמות באגדה, זה היה הולך ככה: הוא היה מתמודד עם הדרקון האימתני, מכניע אותו, מציל את הנסיכה – אבל בניגוד לכל המעשיות האחרות, הוא גם היה עובר אחר כך ועדת חקירה אצל הכפריים הזועמים. הם היו תוהים בקול רם: יפה מאוד שהדרקון הזה חוסל, אבל למה הרגת אותו דווקא בצורה הזו?
1 צפייה בגלריה
yk13894113
yk13894113
(צילום: Denis Doyle/Getty Images)
זה מה שקורה לאנצ'לוטי בימים האחרונים. ריאל מדריד העיפה את אלופת אירופה מנצ'סטר סיטי בפנדלים ברבע גמר ליגת האלופות, ובמקום מחמאות על ניצחון טקטי וביצוע מושלם, פרשנים ואוהדים בכל העולם מוחים על הגישה ההגנתית שנקט המאמן האיטלקי. כנראה הם ציפו שריאל תבוא לתקוף גלים-גלים מול הקבוצה הכי מסוכנת בעולם. בערך כמו לנסות לנצח את הדרקון עם פצירה חלודה.
"אני לא מופתע", אמר אנצ'לוטי על הביקורות שספג, "מותר לכל אחד שתהיה לו דעה, אבל לנו ברור מאוד איך אנחנו רוצים לשחק. אתה צריך לשמור טוב על הכדור ולעבוד קשה כשהוא לא אצלך. לא ידוע לי על אף אוהד מאוכזב שלנו. כולם מאושרים ואני מאושר. כמו שאומרים בספרד: 'שכל אחד יתעסק במה שהוא יודע לעשות'".
מה שאנצ'לוטי יודע לעשות זה לנצח באירופה. לקראת המפגש עם באיירן מינכן בחצי הגמר, וכשבחצי השני יתמודדו פ.ס.ז' ודורטמונד, ריאל הפכה לפייבוריטית לזכייה באליפות אירופה נוספת, בטח עם המאמן היחיד בהיסטוריה שזכה בליגת האלופות ארבע פעמים (מתחלק חצי-חצי בין ריאל למילאן, שאיתה הוכתר כאלוף אירופה פעמיים נוספות כשחקן).
מול סיטי הוא השתווה לוויסנטה דל בוסקה במקום השני בכל הזמנים במועדון – 60 משחקים כמאמן במפעל האירופי הבכיר – והוא אמור לשבור בעונה הבאה את השיא של מיגל מוניוס שעומד על 71. הוא השיג ניצחון ב-43 מהמשחקים הללו.

סירוב מנומס לברזיל

אפשר היה להאמין שאנצ'לוטי בן ה-64 כבר לא יחזור לפסגה הזו, אחרי תקופות לא מרשימות בבאיירן ובנאפולי, והמעבר המפתיע לאברטון, אבל מאז שחזר לברנבאו – החלטה מבריקה של הבוסים שהבינו את הטעות מהעבר וקלטו שהוא הדמות הנכונה ביותר – הוא מוכיח שלא שכח דבר: פעם אחת צ'מפיונס, שני סופר קופה, גביע העולם למועדונים, ואליפות אחת שיכולה להפוך לשתיים בקרוב. זה תלוי מאוד במה שיקרה הערב (22.00) בקלאסיקו הביתי מול ברצלונה.
זה קלאסיקו מעט כבוי, אבל הליגה יכולה להידלק אחריו. שבעה מחזורים לסיום, ריאל מחזיקה ביתרון שמונה נקודות על בארסה וניצחון יגמור את סיפור האליפות. כל הקלפים אצלה ביד, גם היתרון המנטלי מה-1:2 בחוץ בסיבוב הראשון (שער בדקה ה-92 של מומחה הפינישים ג'וד בלינגהאם). ובניגוד לצ'אבי, שאיבד את העשתונות על הקווים בשבוע שעבר במהלך ההדחה מול פ.ס.ז', יש לה גם מאמן רגוע מאוד שמשדר את זה לשחקנים שלו. אחרת הם לא היו עוברים את הדו-קרב מול סיטי, שבו החמיצו ראשונים והתאוששו.
על פי כל ההערכות בכדורגל העולמי למשך זמן רב, אנצ'לוטי כבר היה אמור להשתזף בברזיל, או לפחות להתחיל לארוז לקראת הטיסה לשם. הוא היה היעד הבכיר של נבחרת הסמבה המידרדרת, והודה כי שוחח עם ההתאחדות הברזילאית, אך העדיף לחתום בריאל עד 2026. "זה מה שרציתי", הוא הבהיר בשמחה. זה גם מה שריאל מדריד רוצה. אולי הוא לא חדשני וטיקטוקי כמו המאמנים הצעירים, אבל אין מישהו שמתאים יותר למועדון.
אנגליה. מחזיקת הגביע מנצ'סטר סיטי התאוששה מההדחה מהצ'מפיונס עם 0:1 על צ'לסי, ועלתה שוב לגמר, שבו תפגוש את המנצחת במשחק בין מנ'צסטר יונייטד לקובנטרי. ברנרדו סילבה, שספג לעג ברשתות החברתיות בגלל הבעיטה המביכה בדו-קרב מול ריאל מדריד, כבש (84).