1. ארבע אחרי הצהריים

אחרי ההפסד להפועל באר-שבע וללא ערן זהבי המוצהב, במכבי ת"א התכוננו לקרב קשה מול הפועל חיפה בבלומפילד, אלא שמהר מאוד הוא הפך לטיול צהריים באחד המשחקים החד-צדדיים ביותר של האלופה שבדרך עם 0:4 קליל. הפועל חיפה בקושי היוותה תפאורה לכמעט 23 אלף אוהדי מכבי ת"א, שהגיעו בשעת אחר צהריים נוחה, עם משחק חלש במיוחד של חבורת רוני לוי, כולל אפילו שני בישולים שלהם להצגה בצהוב.
3 צפייה בגלריה
yk13894177
yk13894177
(מילסון חוגג את הראשון | צילום: עוז מועלם)
מילסון הוכיח שוב את היעילות שלו ודור תורג'מן הראה שברגע שהוא מקבל את המושכות כחלוץ, הוא יודע את העבודה. שניהם גם גמרו את סיפור המשחק בשלב מוקדם מאוד. בדקה הרביעית כבשה מכבי ת"א את הראשון שלה אחרי טעות ענקית של ינון אליהו, שניסה פעמיים להרחיק בראשו ובסופו של דבר הכדור הגיע לקשר האנגולי שכבש בנגיעה לפינה הקרובה של יואב ג'רפי. חמש דקות לאחר מכן גבי קניקובסקי הגביה לראש של תורג'מן, שנגח כמו גדול פנימה.
המחצית השנייה התחילה בדיוק כמו הראשונה, עם בליץ צהוב. בדקה ה-50, בעקבות טעות ענק של ג'רפי, דור מלול מסר לקניקובסקי שכבש מטווח קצר. שלוש דקות לאחר מכן אנריק סאבוריט מצא את דור פרץ, שהבקיע מאותו מרחק.
3 צפייה בגלריה
yk13894535
yk13894535
הצמד של אלטמן לא הספיק | צילום: טל שחר
עכשיו מכבי ת"א יוצאת לשלושה משחקי חוץ ברציפות, והיא תוכל לחגוג אליפות דווקא בסמי עופר. (נדב צנציפר)

2. לא מרימים ידיים

המאמן הישן-חדש ברק בכר כבר סגור בקבוצה, הפער ממכבי ת"א עדיין משמעותי, אבל מכבי חיפה ומסאי דגו מסרבים לוותר על האליפות בקלות. ה-1:4 על הפועל באר-שבע אתמול היה המשחק הטוב ביותר של הירוקים זה זמן רב, והוכיח שהם יצאו מהמשבר – אם כי סביר להניח שזה קרה מאוחר מדי, אחרי שמכבי ת"א ברחה והגביע ירד מהפרק.
3 צפייה בגלריה
yk13894589
yk13894589
דין דוד חוזר | צילום: גיל נחושתן
באר-שבע עוד לחצה מעט בדקות הפתיחה, ניסתה לערער את הביטחון של חיפה, אבל ברגע שהמארחת השתלטה על המשחק היא לא הרפתה והציגה כדורגל אדיר. ניב אליאסי הספיק להציל שני שערים לפני שדין דוד נגח את הראשון מהגבהה של עבדולאי סק (25), ואז השלים צמד בבעיטה אדירה אחרי שכדור ארוך של השוער שריף כיוף הגיע אליו (30). אפשר למצוא קשר ישיר בין הקשיים שעברו על חיפה לבין העובדה שדוד היה מושבת בגלל פציעה. אור דדיה עזר לחיפאים בשער עצמי (64), וסוף פודגוראנו קינח עם שער הבכורה שלו בליגת העל (81). חסרונו של ענאן חלאילי לא הורגש, בעיקר בזכות עילאי חג'ג' שחוזר לכושר אחרי היעדרות ממושכת.
השער המדהים של עימראן אולאד עומאר במהלך האחרון של המשחק לא ניחם את אליניב ברדה, שיקווה שהתבוסה לא תשפיע על היכולת בחצי גמר הגביע מול מכבי נתניה ביום רביעי. (שמעון אלבז)

3. ממשיכים ליפול על הראש

הפועל ת"א מוצאת בכל שבוע דרך חדשה להתעלל באוהדים שלה. במחזור הקודם נגד הפועל פ"ת היא ספגה שער שוויון בדקה ה-99, ואתמול היא נתנה תקווה לאלפים שליוו אותה למשחק החוץ נגד מכבי פ"ת, שהנה היא עושה מהפך מדהים אחרי שכבר פיגרה 3:0 וחזרה ל-3:2, אבל בסוף זה נגמר 2:4 לחבר'ה של רן קוז'וך. כבר הערב האדומים עשויים לנשור אל מתחת לקו האדום אם מ.ס אשדוד תנצח את הפועל חדרה בחוץ.
המשחק נפתח בצורה קטסטרופלית מבחינת הפועל ת"א ונהדר עבור מכבי פ"ת, ששיחזרה את היכולת ממשחק רבע גמר הגביע מול מכבי ת"א. בדקה ה-15 דן איינבינדר איבד כדור ברשלנות, אלון אזוגי חטף ובעט כדור שאמיליוס זובאס היה צריך לעצור. 11 דקות מאוחר יותר הגנת הפועל ת"א פישלה שוב וניב יהושע כבש את השני בפצצה משלו. התגובה המיידית של יוסי אבוקסיס הייתה להוציא את איינבינדר ולהכניס במקומו את אליאן רוחנא, אבל הבליץ של מכבי פ"ת נמשך במחצית השנייה כשיונתן טפר (56) שלח כדור עומק למאור לוי, שהקפיץ לרשת.
המשחק התהפך ארבע דקות מאוחר יותר. אביב סלם הורחק בעזרת שופט ה-VAR, וזה נתן את האות לפתיחת המתקפה באדום. עומרי אלטמן כבש צמד מהיר בדקות 73 ו-77 (בפנדל) והחמיץ (79) שלושער, אבל שער השוויון היה באוויר. אלא שזו לא העונה של הפועל ת"א, שלא הצליחה להכניע את מרקו וולף, ויהושע (95) נעץ את המסמר הרביעי בצד השני.

4. מוכנים לגביע

שלושה חודשים חיכו אוהדי מכבי נתניה כדי לראות את הקבוצה שלהם מנצחת במשחק ביתי, והוא סוף-סוף הגיע, 0:1 קטן-גדול על הפועל ירושלים. האמת, הם חיכו גם לא מעט זמן כדי לראות כדורגל, ומאז מינויו של מרקו בלבול אין ספק שיש שיפור מסוים ביכולת. זה לא ממש משנה, כי במאבקי התחתית מה שקובע אלו התוצאות, ובשורה התחתונה בלבול לא הפסיד בשלושה משחקים ברציפות, כולל בגביע, וסכנת הירידה הולכת ומתרחקת. כעת יוכלו בנתניה להתרכז בשקט בהכנות לחצי גמר הגביע ביום רביעי נגד הפועל באר-שבע.
מנגד, החבורה של זיו אריה, שמוליכה את הפלייאוף התחתון, נעצרה אחרי שלושה ניצחונות רצופים, ומהלך יעיל אחד הספיק לנתניה כדי לקחת את כל הקופה: עוז בילו מצא בדקה ה-21 את בר כהן, שבעט לרשת של נדב זמיר.
סערה גדולה פרצה בתוספת הזמן, כאשר אחמד סלמן נראה מכשיל את מתן חוזז ברחבה, אבל בדיקת VAR קבעה שאין פנדל. בירושלים טוענים כי הם קופחו ובאו בתלונות לשופט אוהד אסולין שהגיב בכמה אדומים לאנשי הספסל. (שלומי אהרוני)

5. התעוררו מאוחר

עד הדקה ה-80 זה נראה כמו סתם משחק בין שתי קבוצות שאיבדו עניין בליגה ומחכות כבר שהעונה תסתיים. אפילו משק כנפי ההיסטוריה, התמודדות ראשונה בין שתי קבוצות מהמגזר בפלייאוף העליון, לא עזר. במחזורים הקודמים בני-סכנין ובני-ריינה דווקא נתנו פייט לקבוצות הצמרת, ואפשר אפילו לומר שהקבוצה של שרון מימר חיסלה את סיכויי האליפות של מכבי חיפה, אבל הפעם השחקנים התרוצצו על הדשא בלי להוסיף יותר מדי פעולות חיוביות לרזומה. סכנין הייתה קצת יותר טובה, אבל לא הגיעה להזדמנויות מסכנות שערים.
סלובודן דראפיץ' ויגאל אנטבי, שמילא את מקומו של מימר המורחק, עשו כמה חילופים, שהשתלמו יותר לצד האורח. בדקה ה-80, המחליף מארק קוסטה דהר באגף הימני ושלח כדור רוחב לקייס גאנם, שסובב מקצה הרחבה לחיבורים. זה לא נגמר, דקה בתוך תוספת הזמן פרדי וארגס פרץ מצוין מימין והעביר כדור רוחב שפגע ברגלו של מארון גנטוס והלך לרשת.
ריינה ממשיכה את העונה החלומית שלה, ואילו סכנין תנסה להפתיע במחזור הקרוב את באר-שבע. דראפיץ', שסיכם עקרונית לעונה נוספת בדוחא, היה מספיק הוגן להודות בסיום: "לפי היום, לא הייתי מחתים אותי".