טיילור סוויפט, שליטת הפופ שמלהטטת בכלכלה של אמריקה, הכריזה על צאת אלבומה החדש, The Tortured Poets Department, כבר בטקס הגראמי האחרון בפברואר. ועדיין, כמוזיקאית שכל מהלך שלה מלווה בשורה של חידות, הזמרת בת ה-34 הפתיעה פה עם שפע מוזיקלי שמבקש לחשוף סודות אישיים.
האלבום החדש והכפול שבו 31 שירים, עוסק בפרידה רומנטית ובהשלכותיה. במהלך שש השנים שבהן סוויפט הייתה בזוגיות עם השחקן הבריטי ג'ו אלווין, היא כתבה כמה שירי אהבה מתוקים ומוצלחים (ובהם Lover מ-2019), אך במהלך ההאזנה לאלבום החדש קולטים שהזוג ידע גם לא מעט רגעי שפל. כך למשל בשיר Down Bad שבו היא משתפת בבכי בחדר הכושר, ב-‎loml היא שרה על הדיכאון שמונע ממנה לקום מהמיטה, ובשירים אחרים עולה תחרות סמויה המבקשת להכריע מי מבין השניים "עצוב יותר".
סוויפט חוזרת פה למקורותיה - לכתיבה אוטוביוגרפית שצוללת לתוך שברון הלב של חייה. הסאונד מובהק ומרחף - מעין כור היתוך מוזיקלי שמחבר בין 1989 המלוטש לבין צמד אלבומי הפולק מ-2020 בתוספת העוקצנות של Reputaion, ולמשימה גויסו אורחים כפוסט מאלון (ב-Fortnigt המוביל) ופלורנס אנד דה מאשין ב-Florida!!! המצוין. אורח נוסף שמסתתר פה הוא מאטי הילי, סולן 1975 שסוויפט ניהלה איתו (לכאורה) רומן קצר שהיווה בסיס לאינספור שירים.
המסע המוזיקלי החדש של סוויפט נמשך למעלה משעתיים, ונדמה שמי שבאמת יעריכו אותו הם הסוויפטיז השרופים. TTPD שובר - ועוד ישבור - שיאי האזנה והזרמות בסטרימינג, ולמרות המספרים - האוזן מבקשת ויתור. בהאזנות ראשונות הדמיון בין הנאמברים בולט מדי, ולמרות פנינים כ-So Long, London המרסק, לו סוויפט באמת הייתה מבקשת לחשוף צד מחוספס יותר שלה ככותבת חריפה, אישית ועוצמתית - רצוי היה שלא תפחד לחתוך בבשר. ככותבת מיומנת היא בטח מכירה את ההמלצה האוסרת על יוצר להתאהב במילותיו, ואפילו לה לא מגיעה הנחת סלב.