גם בזמן המלחמה יפקדו המוני ישראלים בחג ובחול המועד את הפארקים, אתרי הטיולים, המקומות הקדושים, חופי הרחצה ומתחמי הבילוי השונים ברחבי הארץ. צה"ל והמשטרה מגבירים את ההיערכות, במסגרתה אלפי שוטרים ואנשי כוחות הביטחון יתפרסו במוקדי הבילוי וריכוזי הקהל.
זירה נפיצה שמצריכה היערכות גבוהה לקראת החג היא יהודה ושומרון. "הניסיונות של ארגוני הטרור ובראשם חמאס לפגוע באזרחים ישראלים לא פסקו", אמר גורם ביטחוני בכיר. 22 גדודים של צה"ל נפרסו בגדה המערבית ובבקעת הירדן, כשהמטרה העיקרית היא סיכול פיגועים. באחרונה התרחשו באזור כמה פיגועים קשים, והמחבלים שביצעו אותם עדיין לא נתפסו. בין היתר מדובר במחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר בבנימין, ובמחבלים שביצעו פיגועי ירי בכביש 55 ובצומת סינג'יל. גם אתמול, תוך שעות ספורות, התרחשו כמה אירועי טרור ביהודה ושומרון. בצהריים, מחבלת ניסתה לדקור חיילים במחסום בקעות בבקעת הירדן, נוטרלה, ומצבה מוגדר קשה. לא היו נפגעים בקרב החיילים. מוקדם יותר נפצע אזרח ישראלי באורח קל מפיצוץ מטען חבלה באזור התנחלות כוכב השחר שבבנימין, בזמן שניסה להוריד דגל פלסטין שהוצב במקום. בתיעוד האירוע הוא נראה ניגש לדגל, בועט בו - ואז המטען התפוצץ. "היה מטען רציני, אבל למזלי נתתי לו בעיטה והפיצוץ קרה בצד ולא עליי. נפצעתי ברסס בידיים וזהו", שחזר ישראל לוי (28), הישראלי שנפגע. "המטען היה קבור בתוך האדמה", הוסיף לוי, חייל מילואים בחופשה.
1 צפייה בגלריה
yk13895737
yk13895737
(צילום: אלכס קולומויסקי)
באירוע נוסף בבוקר נוטרלו שני מחבלים בצומת בית ענון בין קריית ארבע לגוש עציון, לאחר שעל פי החשד פתחו באש לעבר כוח צה"ל. אחד המחבלים ניסה לדקור חיילים, והשני ירה מתוך השטח הפלסטיני סמוך לצומת. לא היו נפגעים בקרב החיילים.
אתמול בשעות הבוקר, אחרי יותר משתי יממות, הסתיים המבצע של צה"ל במחנה הפליטים נור א-שמס סמוך לטול-כרם. במבצע חוסלו 14 מחבלים, הוחרמו אמצעי לחימה ונחשפו מטענים שהוטמנו בצירים.
גורמי ביטחון מציינים כי אירועי התנכלות היהודים לפלסטינים ביהודה ושומרון עלולים להחריף את המתיחות באזור. "אירועי הפשיעה הלאומנית האחרונים מטרידים, וחמאס מזהה את הפוטנציאל שלהם להדליק את השטח", אמר גורם ביטחוני. "המצב של הפלסטינים ממשיך להידרדר מבחינה כלכלית ולפחות כרגע המבצעים הרחבים וחיסול המחבלים ממשיכים, ללא פתרון לטווח הרחוק. מי שמתעסק בטרור צריך להבין שהקדנציה שלו לא תהיה ארוכה - או שיסיים בכלא או שיחוסל. לצד המשך המבצעים אנחנו ממשיכים לחזק את ההגנה ונפרסים באופן רחב".
בתוך כך, קבינט ניהול המלחמה התכנס אמש לישיבה ארוכה בשאלה כיצד ניתן להתניע את המו"מ התקוע לעסקת חטופים, לאחר התשובה השלילית שהעביר חמאס. הישיבה התכנסה לאחר 12 ימים שבהם הקבינט המצומצם לא דן בהשבת החטופים, אלא בעיקר במתיחות מול איראן.
בפתח הישיבה יצא נתניהו נגד הדלפות לפיהן טרפד עסקת חטופים. "אני מבקש מכולם להיצמד לעובדות ולא לספינים ולשקרים", אמר. "כולנו עובדים למען אותה מטרה - לשחרר את כל חטופינו וכמה שיותר מהר. אבל אני חייב לומר שהתדרוכים השקריים מצוות המשא ומתן רק פוגעים במאמץ להשבת החטופים. הם רק הביאו את החמאס להקשיח עמדות, והם שקריים. אם יש מישהו בצוות המו"מ שלא מוכן לקבל את החלטות הדרג המדיני רק בשביל לקבל כותרות אנונימיות ושקריות בתקשורת למטרות פוליטיות - שיהיה הגון ולא יהיה פה".