ערב החג, כמו גם חול המועד, צפויים להיות שונים מאוד מהחגים הקודמים בכל הקשור לכבישים. מצד אחד, יותר ישראלים נשארים בארץ. מצד שני, רבים יימנעו מנסיעות לצימרים ולבתי הארחה בצפון הארץ בשל המצב הביטחוני. גם נסיעות רבות לדרום לא צפויות.
בשל כך, ההערכה באגף התנועה של המשטרה היא שמרבית הפקקים יתרכזו במרכז הארץ ללא עומסים בצפון ובדרום כמו בשנים עברו. גורמים במשטרה טענו השבוע כי גבולות הגזרה של הפקקים צפויים להיות עד חוף הכנרת בצפון וכן בכביש 6 וכביש 90 בדרך לאילת.
1 צפייה בגלריה
yk13896357
yk13896357
(צילום: טל שחר)
הפקקים הצפויים היום, ערב החג, הינם בכביש 1, בעיקר בכניסה וביציאה מירושלים, בכביש 20 (איילון) באזור המרכז ובכביש 4 גם כן בערי המרכז. צפויים גם פקקים בכביש 6 לצפון ולדרום, שכן זו הפכה להיות הדרך הבטוחה יותר עבור הישראלים הרוצים לנוע לחבלי ארץ אלו.
התחבורה הציבורית תושבת מערב החג ובמהלכו, אך תשוב לפעול כסדרה בחול המועד. ברכבת ישראל יהיה היום תגבור של רכבות על פי לוח זמנים ייעודי, הכולל תגבור במספר הנסיעות והארכת מסלולי רכבות.
לא רק ברכבת ישראל זמני הפעלת הרכבות ישתנה, אלא גם בקווי הרכבות הקלות באזור המרכז ובירושלים, שם יפעלו הרכבות במתכונת שישי היום, ערב החג, ובמתכונת של מוצאי שבת בצאת החג.
חברת אגד הודיעה כי תתגבר אף היא את מערך הקווים העירוני והבין-עירוני לירושלים ובתוך ירושלים מהיום ועד מוצאי חג שני. לקראת ברכת כוהנים בכותל המערבי ביום חמישי, 25 באפריל, תתגבר אגד את קווי הכותל בעיר. כמו כן, יחולו שינויים בלוחות הזמנים של הקווים העירוניים והבין-עירוניים ברחבי הארץ.